Gå til innhold

Svigermor som barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen!

Jeg har en svigermor som maser og maser om å få sitte barnevakt. hun er helt på tuppa, er så overivrig når det gjelder sønnen min at jeg blir nesten litt skremt!

nå har hun fått en perfekt anledning, mannen min og jeg har begge et arrangement i morgen kveld, og da trenger vi barnevakt. Tidligere har det kun vært en av oss som har passet han, ingen andre.

Når satte dere bort barnet deres til svigers for første gang? Gutten vår er 2 måneder, og jeg føler at det er litt tidlig.. takknemlig for svar, er jeg kanskje bare litt for hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at jeg vuderer å avstå fra planene mine i morgen kveld for å slippe å sette han bort, det er snakk om kun 3 timer, men jeg tror jeg kommer til å bli så stressa, kjenner at det knyter seg i magen allerede.. sikkert værre for mor enn for barn med barnevakt så tidlig?

Skrevet

Vi hadde ikke barnevakt til tulla så tidlig av noen, så om det hadde vært svigers eller egne foreldre er urelevant for oss. Hun var vel en 6-7 mnd før vi hadde barnevakt noen timer.

Jeg ville mest sannsynlig dratt på arrangementet med babyen. Og om det var en tilstelning hvor det var helt uaktuelt å ta med barnet så hadde jeg valgt å være hjemme.

Skrevet

3 timer synes jeg ikke er noe problem.. Hadde barnevakt 3 timer før han var 1 mnd gammel her..

MEN hvis du tror du ikke klarer å være borte fra han så lenge,så synes jeg ikke du skal det.. Er noe med at man skal kunne klare å slappe av mens andre passer barnet..

Skrevet

2 mnd er ganske tidlig da, selv om det bare er noen timer. jenta mi er 6 mnd og det synes jeg er tidlig. Jeg fullammer og da, så bare jeg som kan være med jenta..!

Skrevet

jeg hadde mamma som passet han 1.5 time da han var 3 mnd... (var til tannlegen)... men han sov da, men syns det var tøft for det om.

Du må kjenne hva du syns er riktig...

Nå er han 6 mnd og kun sambo (og mamma den gangen ) som har passa han... hun og svigermor maser fælt, men jeg kjenner meg ikke klar...

drar ut, men da passer sambo og jeg føler meg 100 % komfortabel!

Skrevet

Vår lille som nå er 7 mnd var å overnattet til farmor og farfar første gang når han var 4 mnd. Noen timer med barnepass når de er 2 mnd må vel være helt greit. Fint at de får et godt å nært forhold til besteforeldrene også, både for liten og stor! Lykke til.:-)

Skrevet

kan ikke hun komme til dere?da er barnet i trygge omgivelser med foreldre tilgjengelig når barnet våkner!?følg mage følelsen,ikke la deg presse hvis du ikke er klar

Skrevet

Åssen gikk det da? =)

Skrevet

vi hadde ikke barnevakt så tidlig, men svigers har heller aldri sittet barne vakt for jenta våres og hu er nå 2 år. Vi har ikke noe godt forhold til dem og jente vår kjenner dem nesten ikke.

Skrevet

Først tenkte jeg at det sikkert ikke hadde noe å si å la svigermor passe barnet ditt, dersom hun er ansvarlig osv. Men når jeg ser at barnet er kun 2 mnd. får jeg et helt annet syn. Jeg ville aldri hatt barnevakt til mine så små barn.

Skrevet

Godt at folk er forskjellige. Ungene blir ikke ødelagt fordi om de har barnevakt en time eller to når de er så små. Mamma fikk broren min da hun gikk på videregående, og måtte fullføre skolen etter hun fikk ham, dermed passet mormor brodern 5 dager i uken fra han var nyfødt til mamma var ferdig på skolen et halvt år senere. Han har ikke blitt ødelagt av den grunn. Men selvfølgelig, det er hver enkelt sitt valg, heldigvis, og jeg dømmer ikke dere som velger å ikke ha barnevakt så tidlig, på samme måte forventer jeg at dere ikke dømmer de som gjør annerledes enn dere.

Vi har hatt barnevakt, noen timer et par ganger før vår baby var 3 mndr, selv om jeg egentlig ikke har vært hyperivrig etter det, mest pga at eneste barnevakt vi har å ty til er svigermor, og den dama er SPRØ.

Skrevet

Hvorfor ikke hvis hun er oppegående? Ett par timer er ikke farlig, jeg og gubben var ute og spiste når lillegutt var rundt tre mnd. Da satta mamma barnevakt og vi hadde mobilen fremme slik at hvis det skulle være noe så hadde vi vært hjemme på 10 min. Verken jeg eller han har tatt noen skade av det.

Skrevet

Eg gjekk ut i praksis då sneipen var ein månad gammal. Mamma og svigermor byte på å passe han fire dagar i veka, i alt frå 1 1/2 til 5 timar. Dette pågjekk i sju veker.Dei var stort sett heime hos oss, men av og til hos svigermor. Ein gong var han hos tanta og syskenbarnet mitt òg. Det gjekk heilt fint. Vel to å seinare ser eg ingen teikn til psykiske skader på junior etter denne opplevinga. Så viss svigermora til HI er eit nokolunde oppegåande menneske, seier eg berre kvifor ikkje.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det?? Da min gutt var 6 uker gammel, var vi i et bryllup. Min far og hans samboer passet gutten i nærmere 7 timer. Gikk helt supert det! Han drakk melk fra flaske til den store gullmedalje, og sov innimellom, koste seg som bare det alle 3.

Skrevet

Ingen problem å ha barnevakt!Er jo bare fint for ungen å få et godt forhold til besteforeldrene sine! Vi hadde besteforeldrene til barnevakt da han var 10 dager gammel.

Så lenge ungen tar flaske går det jo helt fint! er selv i starten av tjueårene, og trenger å komme meg ut i ny og ne, og har IKKE dårlig samvittighet for å la han være en kveld alene med en besteforelder som forguder ham!gjelder både mine foreldre og svigers! jeg er jo sammen med ungen min hele tiden ellers,og han er en superblid og go unge på 4 mnd, som ikke tar skade av å være litt sammen med andre.hann blir jo ikke annet enn en sosial gutt,og trygg på andre mennesker!

Skrevet

Svigermor passa vesla første gang da hu var over året mener jeg.. bare par timer da jeg var på intervju.

Hu har aldri vært no spes intr i vesla heller så jeg har litt dårlig samv for at jeg satte henne igjen hos svigermor..så mer barnevakt skal hu aldri mer være for vesla mi nei

.. har merka at hun er ikke heeeelt passelig..iallefall med vesla.

Men vi har så og si ikke noe kontakt med svigers så det vil ikke bli nor problem.

Skrevet

nicolai har vært mye hos svigers fra han var nyfødt men så bor de 50m fra huset vårt og er en naturlig del av dagen hans. men det var først når han var 1 år han ahr ligget der, de vil ha han med på hytta en hel helg men det syns jeg er for tidlig han er 15mnd nå.

• 1 år senere...
Skrevet

Er det opp til meg, kommer jeg aldri til å la svigermor passe på ungen vår. Ikke før han er to-tre år iallefall. Hun er ikke vant til sånne små, og jeg stoler ikke på henne nok til å la henne være alene med gutten vår. MÅ vi ha barnevakt, spør jeg foreldrene mine, ei venninne eller ei av tantene mine.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...