sk85 Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hvilke pålegg er bra...? leverpostei har jeg hørt er en klassiker.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Jeg har såvidt begynt med brødskive. Han er 7mnd.. Spiser vel ca 1/4 skive pr dag. Blir fort lei, da det er vanskeligere å svelge enn most mat Jeg gir leverpostei, kaviar og fruktmos på brødskiva.. Sklir rett ned.. =)
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Det er bare å begynne :-) Leverpostei og prim er gjerne fine startpålegg. Ps. det kan være h*n brekker seg litt i starten, for tørre biter er jo ikke akkurat noe de er vant med fra grøt og middagsglass...
Snappie Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Det er bare til å begynne med noen biter for hver dag alt ettersom hun klarer å svelge. Jeg bruker leverpostei. Har prøvd prim, men det liker hun ikke. Har kjøpt inn kaviar for å se om hun liker det. Hun er 8 mnd. Ser ikke noen grunn til å ikke prøve med smøreoster etterhvert også. Men leverpostei er en slager her!
sommerspire Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Lillemor her er snart 8 mnd, og spiser en kvart skive om dagen med baconost! går kjempefint, selv uten tenner:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Min sønn er nå 7,5 mnd å spiser en skive m leverpostei/prim eller kaviar til lunsj, Men det har vært en tilvennings sak.. i begynnelsen spise han mindre enn en halv skive, nå spiser han til og med skorpen
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Min datter er 7 mnd. no og eg også vil begynne å gi brødskive, kva brød blir gitt. Sunnest med grovere brød, men loff/fint brød er vel lettere å fordøye?
Kate77 Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Har akkurat startet med min gutt på 7,5 mnd. Til nå har vi prøvd prim og leverpostei. Bare vær obs på at brødet setter seg lett fast i ganen. Trengte litt hjelp til å få det løs i starten, men nå ser det ut til å gå bedre. Pleier også å legge brødskiva i litt vann slik at den bli litt lettere å "tygge" nå i tilvenningsfasen.
mamazon <3<3<3 Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 Best å bruke grovt brød (uten for store korn da), siden loff og fint brød blir mer 'deigete' og setter seg fast i ganen. Dessuten har magen godt av litt fiber. Dypp gjerne brødbiter i fruktmos, det smaker godt og gjør at det løser seg lett opp.
happybirthday Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 lurt! Skal jammen prøve å dyppe brødet i fruktmos. Vesla mi er 7,5 måned og hver gang vi har prøvd brødskive, så har hun brekt seg så veldig og sett ut som om hun holder på å bli kvalt, så derfor har vi ikke kommet igagn med brødskive til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå