Gjest Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hardt bryst og føler meg generellt i dårlig form. Kjenner alle triksene med å hvile, tømme ofte. Var litt ubetenktsom i en stresset situasjon og var ute en kort stund med lite tøy. Forrige gang jeg hadde betennelse var det med gule stafliokokker og fikk dessverre også brystabscess. Da fikk jeg antiobiotika Diclosil og ble frisk. Tar man også Diclosil hvis det blir brystbetennelse uten gule stafliokokker?
--==Ceci==-- Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Oj, høres ut som meg... Våknet idag med knallhard pupp, og følte meg morken. Heldigvis var snuppa kjempesulten, og spiste masse, og nå har jeg pumpet meg "tom". Føler meg noen kilo lettere, hehe... Helt utrolig hvor fort disse betennelsene kommer... Jenta mi er 6 uker, og jeg har allerede hatt to brystetennelser pga gule stafylokokker (fikk på Ullevål), og to runder med diclocil. Denne medisinen er bredspektret og gis bare dersom det blir påvist gule stafylokokker, ifølge legen min. Er det "bare" vanlig brystbetennelse (tette melkeganger + klumper) skal man gi vanlig antibiotika- feks apocillin. Vet ikke om du har problemer med utdrivningsrefleksen eller at melken renner dårlig? I så fall kan du bruke den nesesprayen som du får på resept. Jeg fikk den, men melken min renner så lett, så liksom ikke noe poeng å bruke den. Legg baby til eller pump ofte. Det setter seg mindre bakterier i en rennende "bekk"... For meg funker det veldig bra å stå i varm dusj og massere, og så pumpe etterpå (eller i dusjen). Jeg har dessuten konstant på meg ull, kan ikke gå eller sove i kortermet ihvertfall, og hansker er et must når jeg er ute. Jeg knytter også et ullsjal rundt puppene og skuldrene for alltid å holde meg varm der. Skal ikke ha flere brystbetennelser nå! Håper du føler deg bedre?!
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Pumper og ammer og har avlyst alle planer i dag. Det har i hvert fall ikke blitt verre. Tenk at jeg var så ubetenksom å gå så tynnkledd i kulden. Får håpe det bare blir med tette melkeganger som løser seg i løpet av dette døgnet. Det har jeg hatt ofte fordi melka mi skiller seg lett inne i brystet. Men denne gangen var jeg altså så dum å bli kald. Har også nesesprayen på lager. Håper du er bedre! Nå sover junior og jeg håper han snart er sulten.
--==Ceci==-- Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Bra plan! Jeg føler meg toppers nå, så var nok bare litt lenge siden siste mating. Mulig hun spiste litt lite i natt- det husker jeg ikke, er helt i ørska om natten hihi! Hvor gammel er barnet ditt? Lykke til!
Mamma TB Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 jeg fik brystbetennelse på fredagskveld og fikk antibiotikakur med navn diclocil så d kan ikke stemme....med det du sa?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Jeg har fått diclocil tre ganger selv om det ikke har vært gule stafylkokker, og det hjalp veldig godt alle gangene. (Tåler ikke penicillin uansett.)
Gjest Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Hei Ceci, Det gikk bra her, gutten min har klart å tømme + litt pumping. Nå er den vonde klumpen borte. Gutten min er 5mnd, en stor gutt på 8 kilo. Fullammer, men har startet smaksprøver på fastføde. Det er litt mye nattamming fortsatt så det hadde vært fint om han spiste mer på dagen og forhåpentligvis kunne sove mer om natten. :-) Går det bra med deg?
--==Ceci==-- Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Å, så bra det gikk over!!! Jada, alt bra her! Regner med at det fortsatt kommer til å være litt "klumpete" her en stund fremover, merker at produksjonen ikke har regulert seg helt enda. Snuppa er jo bare 6 uker... Men, det kan jo skje selv om det er gått mange mnd sånn som med deg. Hvor fødte du? Utrolig med de stafylokkene altså. Fikk det på Bærum sykehus for 2 år siden, og nå på Ullevål. Maks uflaks! Du kan jo gjerne prøve å gi en porsjon med grøt til gutten din om kvelden, etter pupp, og se om han sover lenger?
Gjest Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Fint det går bra med deg. Fødte på Ullevål. Hadde veldig såre brystvorter i starten - fikk melken sent i gang - så der var det gode "inngangsmuligheter" for bakterier. Men gule sfaliokokker er jo noe mange mennesker kan ha f.eks i nesen sin uten å være syke, fler menn har det enn damer. Så det trenger ikke komme fra sykhuset, det kan f.eks komme fra babyens nese, Men når er de uansett borte, de koste seg skikkelig inne i det ene brystet mitt, hadde full fest og en gjeng samlet seg til nachspiel - som til slutt ble en brystabcess (verkebyll) jeg måtte få tømt på sykhuset. Og grøt er vi i gang med, har prøvd en stund, han var ikke så begeistret så vi måtte ta en liten pause, men nå ser det ut til å gå greiere.
--==Ceci==-- Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Hahaha, hos meg ble de kastet ut av det ene, men flyttet kjapt over til det andre. Nå er de forhåpentligvis gone for good! Hørtes ikke bra ut med den verkebyllen... Hvordan tømte de den da? Var det verk eller melk inni? Grøss...
Gjest Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 I "gamle" dager var tømming av brystabcesser et kirurgisk inngrep, men nå har de heldigvis nye metoder. De var kjempeflinke på Ullvål, jeg var på avdelingen for brystdiagnostikk (hvor de mest holder på med brystkreft)- de brukte ultralyd for å finne rett sted og gikk så inn med en nål og sugde de slemme bakteriene ut, de hadde lagt seg i en slags lomme. Jeg ville ikke se på innholdet som kom ut, synes det var greit å kikke i taket i steden. Helt smertefritt var det ikke, men du så herlig det var etterpå! Var der 3-4 ganger, det tok ca 15-30 minutter hver gang. Rikshospitalet gjør det visst på en litt annen måte. Men dette er sikkert noe du slipper! I hvert fall ikke verdt å bekymre seg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå