Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Jeg er nå gravid med nr 2 Forrige graviditet var jeg plaget helt grusomt av sopp, og gjorde ikke annet enn og dra på apoteket og kjøpe canesten Denne gangen nr 2, har jeg gudsjelov ikke vært plaget av dette, men går hele tiden rundt og føler meg ufresh, der nede. Føler jeg lukter hele tiden og har blitt helt paranoid. Dette er fryktelig, trenger og høre om noen har det likedann og hva gjør dere for og ikke føle det slikt.? Kan jo si sexlivet blir preget, noe jeg er lei meg for. Har hatt noen sikkpiller som skal balansere, viga ettellerannet. Trenger råd. Litt intimt, jeg er anonym:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Prøv Vivag melkesyrebakterie tabletter noen kvelder etter hverandre. Det har ialllefall hjulpet meg, jeg har følt det som deg og tar av og til en Vivag før jeg legger meg på kvelden (tar en når jeg begynner å føle meg ufrech igjen). Ps: vivag kan lukte noe 1-2 dager etter du har tatt det, men så lir underliver SÅ mye bedre.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Det er ikke unormalt å føle seg ufresh "der nede". Det er heller ikke unormalt at det til tider kan lukte sterkere enn hva vi er vant til. Og det skyldes som oftest ikke en soppinfeksjon. Nå når vi er gravide er det fort gjort at ph-verdien i sjeden endrer seg. Det samme gjelder bakteriefloraen. Det kan ofte resultere i at man føler seg tørr, men fuktig på samme tid, samt at man får en følelse av ufreshhet og sterkere lukt. Lactal er en vaginal "krem" som man får kjøpt på apoteket og den skal visst være utmerket ift lukt og freshhetsfølelsen. Jeg har ikke prøvd den selv, men søstra mi sverger til den. Er jo verdt å prøve? Det kan jo hende at du har en eller annen form for infeksjon også, så det kan være verdt å ta det opp med legen din ved neste kontroll.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 takk for svar, det er det jeg har tatt før, kanskje jeg skal forsette av og til og drikke biola, kanskje det hjelper:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå