Gå til innhold

Ikke for å være hysterisk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det vanlig å gi baby sukker?

Hvorfor jeg spør er fordi ei venninne fortalte at hun hadde begynt å gi sin 1 åring melk,men hun likte det ikke så hun hadde tillsatt sukker og da hadde hun drikket det.

Når den ungen var 3 mnd ca,ga de henne te fordi hun var litt hard i magen tror jeg,og da tilsatte de sukker i den også.

Trodde ikke man skulle gi sukker jeg da...

Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er slettest ikke vanlig. Å tilsette sukker i melk er vel noe av det sykeste jeg har hørt, kan fort bli en fryktelig uvane. Håper dama tar til vettet, hjelpes. Vet jeg er litt kvass her, men dette var rett og slett helt idiotisk.

Skrevet

Te hørtes merkelig ut. Baby skal da ikke ha koffein, reagerer ærlig talt mere på det enn sukker. Det er vanlig å gi litt sukkervann som smertestillende for barn som har vondt i magen. Du ga vel det til din baby da han/hun skulle ta føllingprøven etter fødselen?

Tror ikke jeg ville satset på å vent barnet til med å drikke melk med sukker da, men kanskje det bare er en liten overgangsfase?

Min på 7,5 mnd får forøvrig litt sukker i seg. Spiser jo prim på brødskiva...

Skrevet

Det eneste jeg har hørt som er fornuftig, er å gi sukkervann ved veldig vond mage. Og det hvis ikke noe annet hjelper. Men å tilsette sukker i ting for at ungen ikke liker det, er helt sykt...

Skrevet

Dette var helt vanlig før i tida... Så om man ikke henger på dib,men hører på folk rundt seg,kan man nok få sånne råd. Barnet blir ikke skadet av noe av dette.. Ro dere ned litt.

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Det med te er jo ikke så rart. Fennikelte. Og hva er så galt med melk med sukker i, det er jo mange som gir 1åringene sine sjokolademelk ;-=)

Skrevet

Må bare nevne kjat at det med te ikke ikke er så fælt, pga det finnes fruktte uten koffein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...