Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg går jo egentlig ikke ut i permisjon før midten av oktober..

noen som et hvordan det vil bli da med tanke på permisjonspenger..?

jeg har jo jobbet i over 10 mnd, så d burde vel ikke være noe problem..

noen som vet noe om dette..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger kun å ha jobba i 6 av de 10 siste mnd, så sånn sett går det fint, men hadde jo vært greit å fått utvida vikariatet til permisjonsstart om det er mulig, hvis ikke blir det lite penger frem til du går ut i perm.

Mitt vikariat går ut nå i april, men får over sommeren til slutten av august. Håper og på å få til september, vil gjerne jobbe frem til permisjon! Det som hadde vært dumt er å bli sykmeldt sånn på slutten, da vil de vel ikke forlenge vikariatet, så håper jeg slipper unna plager.

Man får vel ikke sykepenger når man ikke har kontrakt og en jobb? Altså, om man er sykmeldt under kontrakt får man jo penger, men jeg tenker på når kontakten går ut og man ikke har jobb på papiret lenger, får man fortsatt penger da?....om noen skjønner hva jeg mener:D

Skrevet

sant som hun sier,du trenger kun å jobbe i 6 mnd for å få permisjonspenger

Skrevet

Jeg har også jobb kun til 1. september og regner med å gå ut i permisjon i starten av oktober. Altså regner jeg med det blir en måned uten lønn først men permisjonspenger vil jeg jo få ettersom jeg har jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjon. Sånn blir det for deg og da ser det ut til.

Egentlig greit å ikke ha en jobb som venter på meg men samtidig må jeg jo være jobbsøker mens jeg har permisjon da...

Skrevet

tror man får 67 % lønn om man blir sjukemeldt etter kontrakten har gått ut,eller om man blir sykemeldt rett etter man har mistet/sagt opp jobben...

Skrevet

takk for svar:) d var betryggende:)

skal klare meg et par mnd uten lønn:) samboer har jo god lønn så vi klarer oss:)

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde det helt likt deg for 4 år siden da jeg ventet min nr to. Jeg hadde da vikariat som gikk ut august og jeg hadde termin i beg av desember. Jeg gikk da og snakket med trygdekontoret, fortalte situasjonen. Og sa at jeg kan godt jobbe, men det er svært lite jeg kan gjøre. Hadde kraftig bekkenløsning og svangerskaps kvalme, så hadde gått aktivit sykemeldt hele tiden pga dette. Klarte å gjøre noen av arb oppdragene mine, men ikke mye. Jeg sa til dem at jeg tvilte på at noen ville ansatte en nesten høygravid dame, med bekkenproblemer og kvalme for ca to mnd. Dette var de helt enig i og ga meg sykepenger (fult) fram til min perm startet. Syntes dette var veldig greit.. Snakk med legen din og trygdekontoret. Håper det ordner seg for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...