Gå til innhold

Hva gjør dere med barn som ikke vil bade...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en på 2 år som i ett halvt år nå blir hysterisk når han skal bade.

Det ender med at han blir vasket utenfor badebaljen mens han leker med lekene oppi, med hendene bare...

Jeg har ikke turd å tvinge han, burde jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår (snart 2) har alltid elsket å bade og har ikke brydd seg om vann i ansiktet når vi har vasket håret. Helt til nå. Hun er også blitt helt hysterisk. De siste to gangene har hun stått i badebaljen mens jeg har tvunget henne til å være i ro til jeg har fått brukt vaskekluten over hele henne. Har vasket håret forsiktig, men hun hyler av full kraft. Så jeg er i samme situasjon og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Kanskje noen andre har gode råd.

Skrevet

Vi hadde en liten periode hvor jenta vår på 2 var sånn også, hun skulle IKKE bade! Vi løste det ved å la være å bade en stund, rett og slett...vasket håret me dklut og vann, og samme med kroppen. Etterhvert begynte vi å snakke om bading, og at hun skulle bade etc.

En av oss badet sammen med henne (har badekar) en liten periode, og vips hadde badeangsten gått over. Tok et par-tre uker.

Skrevet

noen ganger kan det hjelpe å late som om du lar han være sjef, det hjalp meg i samme situasjon. jeg sa til jenta på nesten 3 år: nå har du blitt såååå stor jente at du skal få bestemme heeeeelt selv:) vil du dusje i dusjen eller bade i balja? du kan velge helt selv fordi du er blitt så stor..

resultatet ble at jeg fikk det som jeg ville og hun trodde hun hadde bestemt selv:)

Skrevet

Hva med å kjøpe sånne badefarger, knitregreier, badefargestifter ol. å ha i. Kanskje han vil bade da?

Skrevet

trodde det var kun hos meg dette fenomenet varte.. men godt at det ikke er det!!! her er snuppa 2 år og 7 mnd og hvis vi vil vaske henne så slår hu seg helt vrang,kaster seg rundt og er helt koko!!! Det er rett og slett ubehagelig :/

Skrevet

Kan han ikke dusje da??

Og evn dusje sammen med deg?

Det gikk vi over til da snuppa fikk bade-nekt i 1 mnd tid.

Så var det over og nå velger hun selv hva hun vil.

Skrevet

Har en som bader og dusjer, men NEKTER å vaske håret!! Blir hysterisk.. 2 år.

Så jeg lar det bare skure og gå med vann i håret, det går han med på å gjøre selv .

Regner med det går over etterhvert..

Skrevet

Det går på et vis - med tvang, trusler og mildt press. Min er over 3 1/2 og vil fortsatt ikke vaske håret eller få vann i ansiktet. Har alltid blitt hysterisk av det.

Skrevet

HI

Jeg glemte å skrive at dusjing er også uaktuellt. Det eneste han godtar er å stå på utsiden av baljen inni dusjen og leke med lekene sine som ligger oppi vannet....

Det er nok ikke så enkelt som å hive litt farge oppi vannet tror jeg. Kjenner guttungen såpass. Men han kan jo ikke ha vannskrekk heller så lenge han vil leke oppi der med hendene sine????

Skrevet

Enn hvis du lar ham leke oppi den tomme baljen på stua, så etterhvert i dusjen/ badet, og så kan han leke med rennende vann og da helle litt i selv??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...