40år og vil ha barn! Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 Hei. I dag skal jeg til legen. Egentlig skulle jeg på 3mnd svangerskapskontroll i dag men siden jeg mistet i SA i uke 5 for ca 4uker siden så blir det jo ikke noe av. Men jeg har mange spørsmål til legen nå. Etter jeg mistet har det bare gått mer og mer opp for meg hvor viktig det er for meg å få et barn til. Jeg kan liksom ikke tenke meg at det ikke skal skje! Skummelt. Alle odds jobbe mot meg føler jeg så hvor er det blitt av realisten i meg? Hun forsvant etter SA en rett og slett. Det er underlig det hele for i 8år kjempet jeg mot ønsket mitt å få et barn til pga samboeren min ikke ville ha barn. Når jeg endelig sa til han at jeg gikk fra han viss han ikke ville prøve da ombestemte han seg, og da jeg utrolig nok ble gravid mistet jeg. Hva nå?
40år og vil ha barn! Skrevet 1. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 1. april 2008 Ferdig hos legen.... Han hadde ikke så mye å si men han ville henvise meg videre til gynokolog. Kanskje finnes det medisiner som kunne bedre forholdene i slimhinnene inne i livmoren som gjør at et evt befruktet egg fester seg bedre ,og kanskje jeg burde be om å få pergo? Har dere noen erfaringer med hva vi "eldre" damer kan få av drahjelp? Jeg må jo bare være optimist foreløpig og gjøre alt det jeg kan for å få til en liten "mirakel-baby". Og kan ikke den offentlige gynokologen hjelpe meg så blir det neste å prøve en privatklinikk i Haugesund..
Gjest Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 hei! har vel ikke så mange råd å gi deg, men kan anbefale en bok som heter: "vi ønsker oss barn" snarveier til å øke fruktbarheten,av Zita West. Hadde den en periode fremme og leste i den daglig. Her er det nyttige tips både i forhold til kosthold, samt grundig gjennomgang av mulige årsaker til manglende graviditet for å nevne noe. Ellers er jeg overbevist om at rosenrot medvirket til at jeg ble gravid, og greide å beholde, men det er min personlige mening. Rosenrot er omdiskutert og kan vel ikke dokumenteres. Send meg gjerne en PM :-)
Agne Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Har desverre ikke så mye positivt å komme med, jeg har jo holdt i årevis nå og har ikke sett snurten av noen graviditet siden jeg hadde sa i aug 05, det er lenge siden det. En ting er i allefall sikkert: jeg gir ikke opp. Du kunne jo prøve med akupunktur, det skal være effektivt. Lykke til i alle fall.
Tobarnsmamma!!! Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hei! Jeg har nylig lastet ned boka "You can get pregnant over 40, naturally" etter tips fra en eller annen her inne. http://www.getpregnantover40.com/ Den er veldig fin - masse tips til kosthold, tilskudd etc. som har gunstig virkning på hormonbalanse etc., livsstil, bearbeiding av mentale sperrer etc. Foreløpig har jeg begynt å spise STORE mengder grønnsaker, som hun anbefaler - men skal prøve å følge boka steg for steg.Alt basert på naturlige remedier. Anbefaler den! Gjenstår å se om den "virker", men kan i hvert fall ikke gjøre noen skade. Jeg har også tenkt på akupunktur, får se når jeg eventuelt trår til med det. Hva har du prøvd på veien, Agne?
satser & vesla Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Takk for tipset. Jeg har bestilt boka vi som ønsker oss barn :-) Vet du om hun skriver noe om modne kvinner som ønsker seg barn? Uansett så blir det en fin motivasjonskilde å ha en bok liggende fram å lese når man er motløs og trenger inspirasjon :-) Hilsen fra ei ung 40 åring
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Til 40år og vil ha barn: Når du har passert 40 tikker den biologiske klokken meget raskt. Selv om du kan komme til å få barn med "naturmetoden" vil jeg anbefale deg å ikke ta det for gitt at dette går; vi i den alderen har ikke (fertilitets)tida på vår side dessverre. Jeg ville umiddelbart ha oppsøkt den privatklinikken i Haugesund du henviser til. Du er for gammel til å få IVF-behandling fra det offentlige. I første omgang utreder klinikken bare dine (og din partners) fysiske muligheter til å få barn. De er ekstremt dyktige, koselige, men ærlige. Første konsultasjon koster bare ca 1 tusen lapp. Da jeg kom til klinikken i Haugesund med sterilisert mann, PCOS og i en alder av 41, levnet ikke dr Hausken meg/oss så mye håp om å få barn. Men det var før han undersøkte meg og fant ut at jeg både hadde egg og eggløsning. For å gjøre en lang historie kort, så bestemte vi oss for ett prøverørsforsøk - ikke mer da jeg tross alt har 2 barn fra før.. Resultatet ble en flott sønn født i fjor sommer. I april er jeg 43 år og produserer fortsatt mm og koser meg hjemme med liten baby;) Fordelen for dere ved å evt prøve IVF er mange. Ikke minst vil du ved en stimulering kunne få ut flere egg på en gang (jeg fikk 17) som kan bli befruktet. De befruktede eggene du evt ikke setter inn kan så fryses i inntil 5 år. På denne måten kan du ha et lite lager av fryseembryo - hvis du er heldig - som kan implanteres når du blir litt eldre og kanskje resultere i "frysebaby". Da gjør det ingenting om du glir inn i overgangsalderen og slutter å produsere egg. Ved kun å benytte seg av naturmetoden i din alder kan du i verste fall kanskje vente forgjeves på å bli gravid igjen. Lykke til, jeg tror dette kan gå veldig bra!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Hei, satser! hvis det er boka til Zita West du mener så tror jeg ikke at det er noe spesielt kapittel som går på 40+. Alders aspektet blir uansett nevnt flere ganger og rådene hun gir kan brukes av alle. Jeg hadde ihvertfall ikke funnet boka så interessant hvis den bare hadde rettet seg mot en yngre aldersgruppe.
satser & vesla Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Hei kine-66 Takk for tilbakemeldingen. Gleder meg til boka kommer i posten :-) Bestilte den i går og håper den kommer innen par uker. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå