Gå til innhold

Vogn til høstbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får baby i begynnelsen av september. Synes det er fryktelig mange vogner å velge mellom, samt at jeg skjønner egentlig ingenting av duo/kombi/softbag...hva er best til et høstbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var suuuuperfornøyd med min Hartan Skater X. Min gutt er født i oktober, og han brukte bagen i vogna til april ca., da var det mer gøy å sitte litt opp :0) Brukte skinnpose i bagen hele vinteren. Denne vogna er en kombivogn - altså setter man en bag inn i sportsvogndelen. Her er link til vognen:

http://www.hartan.de/produkte/main.php?artnr=2255-30-237

Er ikke akkurat den modellen jeg hadde, men det er samme prinsippet med å sette bagen inn i sportsdelen. Lettere å ta med seg inn/lettere å bære. På "min" modell kunne man snu sportsvogndelen (altså basen) begge veier, slik at barnet kan sitte vendt mot deg eller fra deg. Min hadde tre hjul, og det var jeg kjempefornøyd med - enkel å manøvrere.

Når man slutter å bruke bagen kan man kjøpe fotforlenger slik at det allikevel blir en lun vogn tassen kan ligge og sove i :0)

Her ser du den:

http://www.hartan.de/zubeh%F6r/main.php?artnr=9935-02-207

Så kan man tre et trekk som man knepper fast på siden av kalesjen over der igjen (altså over vogndyne/pose etc.) Var kjempefornøyd med denne løsningen!

Du vil finne like mange meninger om dette som det er mødre... :D Det lureste er vel å skrive en liste over de behov du trenger dekket, også finne vogn utifra det.

Noen kriterier jeg ville prioritert er:

- sikkerhet

- brede hjul som kan trilles på grus/snø, ikke bare på kjøpesenter ;0)

- brems på håndtaket (supert i nedoverbakker:)

- tilleggsutstyr som er praktisk/du har bruk for

- lett, samt enkel å slå sammen

- også selvfølgelig; DESIGN ;0)

(et siste råd: kjøp IKKE en vogn som har en sportsdel hvor ryggen ikke kan legges helt ned!)

LYKKE TIL :0)

fikk ikke sove... så da kunne jeg jo slå ihjel litt tid med å skrive dette laaaange innlegget.. he he.. håper det er nyttig for deg da!

Skrevet

Tuusen takk for et langt og informativt innlegg. God hjelp å få her inne, jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt uten Bim. Hehe. :)

Skrevet

Ha ha ha... Nei da hadde du rett og slett ikke kunnet sette barn til verden - det ville vært direkte uansvarlig uten bim ;) he he..

Har du funnet noen vogner på nettet du liker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...