Gå til innhold

dere som vet kjønn, kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min samboer har vært veldig fram og tilbake ang. det å vite kjønn.. har lyst men så er vi litt redd for at de kan ta feil, sånt skjer jo, de lover jo aldri helt. litt dumt å kjøpe rosa klær åsså blir det en gutt liksom;P men uansett, stoler dere på at det blir det kjønner legen sier eller drøyer dere med å kjøpe fargerike ting osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enten er de 100% sikkerpå at det er en gutt (vi har fått sett helt tydelig på begge våre sønner bilde av tissen), eller så er de 90% sikkerpå at det er en jente. derfor syns jeg det er greit å vite kjønn, for hvis det er en gutt KAN du kjøp blå klær, og hvis det er en jente må du allikevel være forberedt på begge dela :)

Lykke til!

Skrevet

Jordmora på ultralyden sa det var en liten gutt i magen min (hun sa "her ser vi tydelig at dette trolig er en gutt") og jeg er ganske så sikker på det selv (så det før hun sa det til oss).

Men jeg skal på mange ultralyder framover så skal nok be de dobbeltsjekke noen ganger ;o)

Skrevet

Jeg har kjøpt masse gutte klær og stoler på at de har rett.. Jordmora var veldig sikker og ville latt ver å si noe om hun var usikker.

Syns det er en fordel å vite det så kan vi være klar med et gutterom og sånn.. Du kan jo alikevell kjøpe klær i nøytrale farger selv om du vet hvilket kjønn det er, for å være på den sikre siden liksom..

Skrevet

glemte å si at alle tok helt riktif da jeg fikk jenta mi for 2 år siden. Vi ble helt sikre da vi var på 3D-ultralyd og legen der sa at han ikke var i tvil i det hele tatt. Vi fikk se snitt av stumpen hennes:o)

Skrevet

sånn har jeg ikke tenkt på det før, det var smart tankegang;) takk for svar! har kjøpt noen nøytrale barneklær, men alt blir jo bare hvitt, litt dårlig utvalg her i byen;P men vi får vente til UL å se;)

Skrevet

jepp, har kjøpt en del nøytralt men mye av det blir hvitt, er litt dårlig med utvalg her, men får ta en tur avsted og se;) rommet skal være nøytralt osv men tenker mest på kær, er jo så mye søtt som frister;)

Skrevet

selv stoler jeg på at det er gutt, siden jeg uten tvil kunne se det selv, hehe!

forrige gang så jeg det ikke selv, selv om jm sa det, og nøyet meg med og kjøpe nøytrale farger:)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi er 100% sikker. Fått det bekreftet 2 ganger og sist så så jeg det selv også. Var ingen antydning til pung og tissefant der nei :-)

Skrevet

Jeg stoler på det jordmor sa på UL og har kjøpt endel rosa.. :)

Skrevet

Forrige gang var vi ganske sikre - for da så vi det selv. og jordmora var også veldig sikker. Likevel turte jeg ikke å kjøpe rosa klær, hører jo om de der de har tatt feil.

Denne gangen så jordmor at det trolig blir jente - men vi klarte ikke å se hva det var. Jordmora ville heller ikke gi noen garanti :) men sa hun ville bli overrasket om det ble en gutt.

Så vi stoler ikke helt på det - beholder tanken i hodet om at det KAN være en gutt også - i tilfelle jordmor tok feil.

Skrevet

Det er faktisk blitt tatt feil når legen har sagt at det er blitt gutt også, men det er en sjanse mann må være villig til å ta, hvis mann tar den:)Jeg skal ha en gutt,men handler mye i hvitt og crem bå til å begynne med, så får fargene komme etterhvert, Men har jo selvsagt handlet noe blått, klarte ikke å holde meg:)

Skrevet

Jordmoren vi var hos på ul var ikke i tvil om at dette var en jente, så ja jeg stoler på henne. Da min faste jordmor i tillegg så navnet på hun som hadde utført undersøkelsen og sa at hun var utrolig dyktig for hun kjente til henne, så ble jeg enda mer sikker. Skal uansett på 3D ul snart så da regner jeg med at vi får dobbeltsjekket det :) Fikk jente første gang også, og da var de også sikker på ul. Har masse jenteklær etter henne, så har uansett ikke handlet noe.

Skrevet

På ul for noen år siden fikk vi vite at vi skulle få en liten jente. Vi kjøpte inn jenteklær, men ting større ting som feks vogn kjøpte vi i nøytrale farger. Da jeg fikk babyen på magen viste det seg at det var en liten gutt!!! Gjett om vi fikk sjokk... Vi byttet de fleste av jenteklærne og sparte på noe i tilfelle vi får en jente en gang... Ble ikke noe stort problem utenom at vi ikke hadde ofret guttenavn en tanke. Det var også litt rart å omstille seg på at babyen faktisk var en gutt og ikke het det navnet vi hadde kalt ham for under hele svangerskapet!

Skrevet

kan tenke dere ble overraska da ja, hehe. er det jeg er litt redd for.. men vi har samtidlig lyst å vite hvem som er inni der;)

Skrevet

Jeg har kjøpt jentefarger i klær nå, etter å ha fått bekreftet kjønnet ved 2 UL'er av 2 ulike gynekologer, i tillegg til at vi så det selv også begge gangene - det var veldig tydelig at det var jente hos oss. Men dersom vi ikke hadde sett det så tydelig, samt fått bekreftelse 2 ganger, tror jeg nok at jeg hadde vært mer forsiktig mtp fargevalg og blitt mye grønt, beige/hvitt og brunt i klær..

Skrevet

Jeg vil nok tro at hvis dem ikke er så veldig sikre, så sier dem det heller ikke. Det er iallefall det jeg har opplevd.

Skrevet

jeg vet jo at de kan ta feil, men velger likevel å stole på jordmor og min egen magefølelse.. hun sa til og med at hun var veldig sikkert for det var ganske tydelig at dette ikke var noen gutt.. og før hun viste oss kjønn, så jeg klart og tydelig at det ikke var noen snopp her nei! så jeg tørr å kjøpe litt jenteklær osv.. rosa vogn osv tørr jeg ikke (ikke at jeg ville hatt det uansett), men sånne småting som klær er så lett å bytte.. også skal vi på 3Dul, og da regner jeg med de ser det også.. men som sagt, stoler på jordmor! vet jo de aldri kan være 100% sikre..

Skrevet

jordmoren sa att vi får ei jente:) jeg spurte hvor sikkert hun var, og hun sa hun va ganske sikker for de va absolutt ikke mulig å se noe tisselur. bebien låg med beina fra hverandre også, så derfor såg hun godt. Hun pekte på de hun mente var kjønnsleppene på bebisen:) jeg tror selv de er en jente også, så jeg har kjøpt litt rosa klær;) men vil prøve å kjøpe mest nøytrale klær siden man aldri er helt sikker...:)

en nabo av meg var på Ultralyd 2 ganger, og begge gangene var de sikre på att de var en gutt-- helt til jenta kom ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...