SusieQ Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Vi har fått skikkelig problemer med forholdet til stedattra. Det siste halve året har hun forandret seg skikkelig og er nesten umulig å prate med. Før jul pratet hun om å flytte til oss, nå hater hun faren. Grunnen er at mora tydeligvis ble redd for at vi skulle gjøre alvor av å flytte henne og har "kjøpt" henne siden da. Jenta har fått alt hun peker på og får lov til så og si alt hjemme. Det er endel andre, mere graverende ting også som gjør at jeg og faren hennes overveier å få henne flyttet hit, men så er det jo det at hun ikke vil lengre og hun da helt sikkert blir kjempevanskelig å ha med å gjøre.... Frister ikke i det hele tatt. Spesielt siden vi venter barn i juni og har både storebroren til jenta og en treåring fra før..... Er det noen vi kan ringe til som vi kan rådføre oss med? Trenger bare noen som kan regler og kanskje har erfaring med slike saker som kan gi oss råd om hva vi skal gjøre. Er klart lettest å ikke gjøre noe som helst, men jeg er veeeldig redd for hvordan jenta skal bli og hvordan det skal gå med henne da. Hun som vanligvis er ei fornuftig jente er nå helt urimelig og ser ikke fornuft i det hele tatt.... ufff... Har helt vondt i magen av hele greia...
ana baroma Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Far kan ringe fvk for rådgiving, min mann har gjort det et par ganger - og de er flinke til å si hva man kan gjøre videre. Dersom dere frykter at jenta ødelegges av mor, så vil man vel aldri tilgi seg selv at man aldri gjorde noe... Så sett igang en prosess for å hjelpe jenta på den ene eller andre måten! Lykke til:)
SusieQ Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 Da ringte gubben i dag. Fikk beskjed om at noen skulle ringe i morgen for å bestemme om det er alvorlig nok til at de vil sette oss opp til en rådgivningstime... Er dette normalt? Jeg trodde at når man først ber om hjelp så får man det liksom...
SusieQ Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 De driver tydeligvis ikke med noe rådgivning her i området... Nå er jeg ganske oppgitt altså. Gubben fikk en telefon fra familiekontoret her i området. Jeg fikk ikke med meg samtalen, men det gubben sier er at de på andre siden ikke kunne lovverket og ikke var det minste interessert i å sette oss opp på noe rådgivningstime. "De drev ikke med sånt". Nå sier han at vi bare skal se saken ann... Jeg som endelig hadde fått han til å ringe etter litt hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå