Gå til innhold

Til dere som har barn som aktiviserer seg godt selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt urolig for at han ikke får nok stimuli...Han elsker å utforske ting på gulvet, blir litt fort å glemme å stimlere språk, lære å vinke etc. Jeg synger noe og vi leker endel sammen, men... har dere en fast stund hver dag dere titter i bøker etc? Lurer på om jeg skal avbryte leken hans eller om jeg skal bare la han utforske selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten utforsker i hus som krabber rundt og leker mye for seg selv. Jeg bruker å sitte endel på gulvet mens han leker også kommer han bort itl meg innimellom og klatrer på meg og koser litt og da leker vi litt sammen.

Det går som oftest etter hva han vil. Pleier ikke avbyte han hvis det ikke er for å skifte bæsjebleie eller noe annet viktig.

Vi prater og synger hver gang vi skifter og prater og lærer masse mens han spiser.

Jeg er nøye med å plukke opp signaler fra han og da merker jeg om han trenger mer eller mindre stimuli.

Han er forresten litt over 10 mnd :)

Skrevet

Han høres jo ut som en nysgjerrig og fornøyd liten krabat, så kanskje bare la han styre på selv? Han sier jo ifra om han vil ha mere oppmerksomhet..

Snuppa mi sier ihvertfall fra om hun mener jeg maser for mye på henne. Prøver å være flink og trene litt med henne, men hun blir fort overstimulert og gretten.. Trening må skje på hennes premisser. Hun er ikke usosial, men trives også godt i eget selskap.. Og da vil jeg ikke presse meg på:)

Bare følg barnet, la han vise deg hva han trenger og vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...