Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Kostregulert sv.skdia. Tenkte jeg kunne dele noen av opplysningene jeg fikk; * Jeg kan spise alt - hovedregelen er: spis med måte * Ok med frukt, men ikke 3 epler av gangen * Forsiktig med melk, maks 2-3 glass om dagen * Reduser på karbohydratene, velg mer grønt og grovt * Kan spise sjokolade og kake og snop; men igjen; med måte * Lightprodukter er ok; men igjen; med måte. VIKTIGST AV ALT - spis mindre posjoner og ofte (max 4t. mellom)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 har ogsp vært hos dia. sykepl. i dagg. godt å se at vi har fått like opplysninger :-) fikk bl.sukker apparat i dag, og verdiene mine er kjempe fine etter måltidene, så det er beroligende å vite. lykke til videre i svangerskapet! i morra er det time med lege og UL og div info på føden... gruer meg...håper det går like greit i morra som det gikk i dag.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 jeg har vanlig diabetes1 og jeg har fått samme "opplæring" :-) går veldig greit... spiser jeg kake og søtsaker så spiser jeg det helst ETTER et middagsmåltid slik at kroppen tåler mer sukker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå