Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Prøvde i en annen tråd, men det var ingen som svarte på dette der. Er litt vell engstelig her jeg ligger om dagen, så håper noen kan svare meg! Venter på innkallelse til ul-oppfølging. Er det VELDIG lite med sf-mål på 15 i uke 22?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk målt sf-mål til 20 i uke 25. Legen min syntes dette var lite og jeg skal derfor på ekstra ultralyd imorra. Snakk med legen din om det. Jeg hadde lavt sf-mål sist også men gutten vår var 3550 gr når han blei født. Så det kommer litt an på hvordan du bærer barnet ditt. Men er usikker er det greit å få sjekket det. Veldig glad legen min tar tak i det for det om jeg tror det bare er måten jeg bærer på.

Lykke til :o)

Skrevet

Mitt sf-mål var 19 cm i uke 20. Det var visst normalt etter den kurven på helsekortet.

Skrevet

Takk for svar:-) Det var legen som målte i går, og jeg hadde det samme sf-målet nå som for 3 uker siden. Dette skyldes da hyperemesis, men allikevel. Jeg blir jo redd!:( Han sendte spørsmål opp til sjukehuset, så jeg vil jo få ul slik at de kan måle det. Men det er så vanskelig å gå å vente på brev:/

Skrevet

Jeg aner ikke hva sf-målet mitt er for noe! Egentlig vet jeg ikke hva sf-mål er engang...? Er i uke 22. På ordinær UL i uke 19 sa jordmor ingenting om sf, og sist jeg var på UL før det, var hos gynekologen min i uke 12. Skal på svangerskapskontroll i uke 24. Får jeg vite det der? Hvorfor vet dere dette så tidlig, eller er det jeg som er fulgt litt dårlig opp? Takk for svar!!!

Skrevet

Sf-mål er målet fra skambenet og opp til toppen av livmoren. Hvis du ser på de arkene som du alltid har med deg til legen, så skal legen ha tegnet det inn på den grafen som er på høyre side. Hvis noen har målt det på deg, så har de kjent på magen din. Fra skambenet og opp:-)

Skrevet

De måler forresten som regel ikke sf.mål ved ul.

Skrevet

Hei "navnesøster" !

Jeg har heller ikke fått noen symfysemål..

Tror ikke det er vanlig før i 24 uke å måle dette, i alle fall ikke her jeg bor.

Skal heller ikke til jordmor før i uke 24 i kommunen min.... :-(

Sf mål, det er hvor mange cm du er fra nede der magen begynner, opp til der morkaken ligger tror jeg ?? Loddrett...

Tror ikke det er noen krise at du ikke har fått noen mål på dette enda..

Det er den kurven som er på helskortet som legen din har laget til deg..

Skrevet

Hei selv :-)

Takk for svar. Nei, kan ikke være noen krise.. Har jo sett og hørt at alt er normalt! Prøver egentlig å spekulere minst mulig i om jeg er for lite eller for mye av det ene eller det andre, man kan jo drive seg selv til vanvidd ;-)

Jeg må faktisk til fastlegen min på kontroll i uke 24 pga sprengt kapasitet i bydelen, og så flytter jeg før neste kontroll uke i 28. I bydelen jeg bor nå kunne de ikke tilby SK på helsestasjonen før i uke 29! Tror det er ganske store forskjeller på tilbudet rundt omkring.

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...