PrettyPink Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Vi har endelig kjøpt oss ny campingvogn og nå står sommerferien for tur. Vi har lyst til å reise til Sverige, men vet ikke hvor i sverige vi skal dra. Vi har 2 barn, 3 og 5,5 år. Noen som vet om noen fine steder? Bor selv på Østlandet så det hadde vært greit å reise sørover.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Hele vestkysten er veldig barnvennlig hvis det er fint vær. Du har Kolmården(ved Norrkjøping) Skara sommarland, Astrid Lindgrens värld/vimmerby. Oppover har du Mora som er et veldig koselig sted, de har et sinnsykt svætr marked en gang i løpet av sommeren, husker ikke når. Og rundt der har du Leksand(sommarland) Orsa(bjørnpark heter det men er en dyrepark) Mange mange fine steder for camping i sverige=)
grå :) Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 ville reist til området trollhättan, nedover mot borås eller göteborg. på den strekningen er det en del å se på. borås i seg selv har jo dyrepark som passer hele familien og er stedet der de fleste postordrefirmaene holder til. gøteborg har jo liseberg, universeum og en del andre ting.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 ååå tidenes koseligste plass er jo så klart Daftø som ligger ved strømstad:) kjempe kjempe fint der og veldig barne vennlig
Carta Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Er masse herlige campingsteder på västkusten da! Smögen og Grebbestad er jo et par ypperlige eksemplarer på sommeridyll!!! Ellers er Öland et skikkelig kos sted. Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby veldig kos (husker ikke akkurat campingfasilitetene der så godt, da jeg var mer opptatt av parken enn hvor vi sov da jeg var der...) Og Bornholm!!! Der er det også koselig!!! Kan også legge en stemme på Daftö. Strömstad er jo også sommer på et fat! )
Bøggly Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 Dytter litt på denne jeg..... Vi har også tenkt oss på camping til Sverige til sommer'n. Reiser med barn fra 5 år og opp til 13. Hva er å anbefale???? Vi bor også på Østlandet (Hamar-området).
ungdomsmor Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 sommarvik camping skal vi på,er mye forskjellig for barn der ,svømmebasseng,strand,kano utleid,resturant,lekeplass osv(ligger rett ved grense ved mysen/ørje)
tante grusom master of law Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 alle stedene som bluberrypai og Carta nevner er super fine!! Så gidder ikke å nevne dem jeg også. Kan nevne gotland i tillegg, men da må man ta ferge....
Bøggly Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 Takk for tips - tar gjerne i mot flere også? Gjerne navngitte campingplasser om du vet om noen bra..........?
PrettyPink Skrevet 1. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. april 2008 Takker for svar. Da er det bare å begynne å planlegge ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå