Gå til innhold

Hvordan skal en god sjef være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt over som daglig leder for ei stund (ubestemt tid) for ei lita bedrift med 7 ansatte (deltid).

Hvordan mener dere en god sjef bør være, er det noe jeg må tenke over som jeg ellers ikke tenker over?

Jeg prøver å jobbe på en måte slik at alle blir behandlet likt, der vi jobber sammen som et team, sier klart i fra om det er noe jeg ikke er fornøyd med (på en saklig måte, der vedkommende har mulighet til å forsvare/forklare seg), setter høy fokus på arbeidsmiljøet (alle skal ha det bra).

Og ettersom vi jobber med mat, setter jeg hygiene og renhold i høyt fokus, og kundebehandling.

Noen som er sjef her (eller andre også da..) og kan gi meg noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir litt sånn "hva er en god mor"

det er utrolig mye som er en god sjef. jeg har vært der du er nå og det er veldig morsomt og intresangt. jeg er veldig streng, kansje for streng, men jeg får ting gjort.

det som er utrolig viktig er og fokusere på miljøet, er det er positivt arbeidsmiljø som fokuserer på klare mål kommer dere mye lenger

Skrevet

Vår daglige leder skorte høyt på arbeidsmiljøundersøkelsen når det gjelder å skape et godt sosialt miljø og på det at de ansatte føler seg sett og verdsatt. Han er kjempeflink til å skryte når vi gjør noe bra (uten at det er påtatt), selger godt feks, klarer store ordre osv. Inviterer til "fest" ved anledninger (enten det er på bygget eller ut på middag) - på jobbens regning, husker bursdager og maser ikke om man sitter 5 min for lenge til pause.

Samtidig skorter det litt mer på informasjonsflyten; han er ikke alltid like flink til å være klar og få beskjeder effektivt ut. Og ganske vimsete noe som fører til at folk føler de må være litt føre var mtp feks arbeidslister (han kan ha glemt at noen har fått fri en dag og dermed ikke spurt noen om å jobbe ekstra). Det trekker litt ned.

Så; vær klar og tydelig, ikke ta alt innmari høytidelig og vær blid. "Alt med måte" passer på en sjef som på omtrent alt her i livet ;o)

Skrevet

Og terskelen til kontoret hans er lav; han er sjef i en damebedrift men har ikke problemer med å "prate" med folk enten man er stressa pga vanskelige kunder eller fordi man skal gjennom noe vanskelig personlig.

Skrevet

Hva som kjennetegner en god sjef mener jeg avhenger mye av hvilken situasjon bedriften er i, men noe av det viktigste mener jeg er å ha ryggrad nok til å ta upoppulære avgjørelser. En god sjef skal våge å være autoritær når det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...