Titouille Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har søkt på førskolelærer utdanning og har tenkt å begynne nå i høsten (hvis jeg komme inn selvfølgelig, men det skal jeg ;-) *håper* ). Jeg er nå student i språk og jeg må si at det ikke er så krevende siden jeg har ikke så mange timer per uke, og lite lekser heime. Jeg kan bruke mye tid sammen med min 18mnd gammel sønn og det liker han og jeg veldig godt! Vi har tenkt å ha et annet barn om ikke så lenge. Jeg er veldig redd å ikke klare å ha både små barn heime og krevende studier (obligatoriske forelesninger hver dag + lekser heime). Hvordan har dere klart å kombinere begge to? Er ikke familie livet spist opp av krevende studier? Fortell meg hvordan dere gjør/gjorde!
~\/ero~ Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 nå har jeg ikke prøvd og studere med et barn, siden lillegutt kom da jeg var ferdig med det første året. Til høsten skal jeg begynne på det andre året, og har store forventinger om at det skal gå bra. Synes det gikk veldig greit det første året, og tror jeg hadde fint klart det med et lite barn. Hvis alt går som forventet skal vi prøve på nr 2 til høsten slik at den forhåpentligvis kommer når jeg er ferdig med andre studieår. Synes ikke studiet er så veldig krevende. Er ikke spesiellt skoleflink, hadde gj.snitt karakter på 3.5 på allmennfag. Og her fikk jeg oppimot toppkarakterer på nesten alle eksamene. Eneste tiden før eksamen krever litt. Der jeg går er det ikke mye obligatorisk. Og en studiedag i uke. Synes det er veldig greit:)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Jeg går 1. året på førskolelærer i Halden og har hovedomsorgen for Mina på 1 1/2 år. Hun er hos pappaen sin annenhver helg. Har skole hver dag fra 0915-1500 ca. Kun musikk som er obligatorisk, men jeg anbefaler deg å gå på alle forelesningene. Du vil ha mappeoppgaver i alle fag og leverer du ikke disse, så vil du ikke bli meldt opp til eksamen. Praksis synes jeg det var hardest pga jeg har lite fraværsdager. Men klarte det akkuratt begge gangene heldigvis, ellers må du ta de igjen. Da må du ofre forelesninger for så å jobbe i bhg/skole. Skal ærlig innrømme at jeg skulle ha vært mye flinkere til å lese på kvelden:( Jeg prøver å gjøre mest mulig lekser på skolen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Heia! Jeg går førskolelærer det er et utrolig givenede studie. Studie er veldig interessant. Nå holder jeg på med to mappeoppgaver i krl, lurte på om du hadde noen tips? Jeg har malen for hvordan den skal bli satt opp, men har du noen tips for hvilken høytid jeg bør velge, eller bibelfortelling? Bruker du relasjonsmodellen i dine mappeoppgaver? jeg hadde tenkt og skrive om "Da gud skapte verden" men fikk tilbake meld at jeg måtte ha med spenningsnivået i oppgaven. Først var det ingenting? til gud skapte menneskene? klarer ikke finne så mange ord, jeg bør kansje velge noe annet? Råd?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. april 2008 #5 Skrevet 7. april 2008 Hei! Krl har ikke vi, før til neste år. Så jeg vet ikke så mye om faget desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå