Gå til innhold

Er det førskolelærer studenter her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på førskolelærer utdanning og har tenkt å begynne nå i høsten (hvis jeg komme inn selvfølgelig, men det skal jeg ;-) *håper* ). Jeg er nå student i språk og jeg må si at det ikke er så krevende siden jeg har ikke så mange timer per uke, og lite lekser heime. Jeg kan bruke mye tid sammen med min 18mnd gammel sønn og det liker han og jeg veldig godt! Vi har tenkt å ha et annet barn om ikke så lenge.

Jeg er veldig redd å ikke klare å ha både små barn heime og krevende studier (obligatoriske forelesninger hver dag + lekser heime).

Hvordan har dere klart å kombinere begge to? Er ikke familie livet spist opp av krevende studier? Fortell meg hvordan dere gjør/gjorde!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært. Fikk andremann når jeg gikk i 3 klasse.

Jeg prioterete å være supermamma i helgene og var superstudent på kveldstid. Var på alle forelesninger (får mye gratis av det) og var i en kjempe fin kollokviegruppe som støttet og hjalp meg mye (skrev notater hvis jeg var hjemme med sykt barn, skrev navnet mitt på en oppgave jeg ikke var med på pga. fødselen osv.) .

Man klarer det man bestemme rseg for og i ettertid så skjønner man ikke hvordan man har klart det :0)

Lykke til - det er kjempe gøy og årene flyr når man er student og mamma på samme tid!

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg har også valget å fortsette mine nåværende studier og bli ferdig utdannet adjunkt i språk (fransk og engelsk) om ett år... Jeg er veldig forvirret, fordi jeg har ikke lyst til jobbe med tenåringer; jeg vil SÅ utrolig jobbe med småbarn ;-) Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda... Kan man jobbe i barnehage med en lærerutdanning? Det finnes kanskje et årsstudie i småbarn pedagogikk...?

Jeg burde virkelig snakke med en rådgiver...

Skrevet

Jada, vi har to lærere der jeg jobber som fungerer som ped.led på disp med avtale om fast stilling hvis de tar småbarns ped innen 3 år.

Så fullfør studiene du tar nå, da har du jo masse erfaring og noe å falle tilbake på hvis du forandrer mening på veien!

Skrevet

Tusen takk, virkelig!

Det er en lettelse å få vite at jeg ikke har studert 4 år for ingenting!

Jeg skal nå finne informasjon om småbarns pedagogikk!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...