Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 jeg prøvde biola syrnet melk med blåbær.Han ælsket det! er mest det samme som yoghurt.Hva synes dere??
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Nei, det er vel for tidlig for melkeprodukter. De sier vel 10 mnd for yoghurt og 12 mnd for vanlig melk på helsestasjonene i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Merkeligt!!har lest en plass kan ha youghurt....vanlig!!hm..Den første gutten min fikk vanlig melk ca 9mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg begynte i 9mnd alder med den første gutten min.Han går på skolen nå.Har altid vært frisk.Sjelden syk!! Vis man skal passe seg for mye,trur jeg man utvikler allergier mer.men.
ateena_k Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 ekspertene sier at det sannsynelig går bra å gi fra 6mnd men det er anbefalt å vente til 9-10mnd. både pga allergi og noe med mage-tarm systmet.. vis det kommer blod i avføringen er det pga melka...(Leste det et sted)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Snakket med lege ang melkeinnføring siden både jeg og storesøster er ømfintlig. Han sa at vanligvis er det ikke anbefalt før de har fylt 1år. Men i vårt tilfelle bør vi vente enda lengre. Til hun er 1,5-2år er passelig.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Etter som jeg har forstått det er forøvrig også en viktig grunn til å vente at små barn må bygge opp jernlagrene sine og kumelk hemmer opptaket av jern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå