overkill Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Dersom dei viktigaste faktorane for god livskvalitet er tilstade (familie, nettverk, helse og arbeid) så kan definitivt pengar kjøpe deg lukke i bøtte og spann.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Er du lykkelig blir du enda lykkeligere med penger enn uten, ja.
hårsår Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Vanskelig å skjønne dialekt- skrivning, men skjønner jeg deg riktig når du sier at du kan kjøpe deg lykke??!? I såfall er jeg sterkt uenig. Jeg kommer fra en pengesterk familie, og vi er på ingen måte lykkligere enn andre.... Heller motsatt vil jeg si....
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Man sier at man ikke blir lykkelig av penger. Men en ting er ihvertfall sikkert, man blir ikke spesielt lykkelig av å være blakk heller. Jeg er hellig overbevist om at akkurat nå er det penger- eller heller mangelen på de, som bæsjer på min lykke. Vinner jeg i lotto så skal jeg faen meg være så blid at jeg skal få gansgsperre i kjeven!
Huldretuss Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jo mindre du har, jo oftere er du lykkelig, for da er lykkefølelsen større og oftere enn hvis du allerede har mye. Også "er man" ikke lykkelig - det er ikke konstant!
prekæs Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Klar det hjelper. Fy f... så lykkelig jeg er:) Sikker fordi jeg har spart en formue i bruktbutikker.
overkill Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2008 No skriv eg ikkje dialekt, men ja du har forstått meg riktig. Av rein nyskkjerrigheit: Om du meinar pengar ikkje gjev lukke, kvifor skriv du då i profilen din at du skulle ynskje du hadde mykje pengar slik at du kunne ha vore lengre heime med bornet ditt? Det understrekar jo nettopp poenget mitt. Pengar gjev deg moglegheiter du elles ikkje har.
hårsår Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Muligheter, ja--- lykke, nei... Skill mellom de to.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Kanskje om du lærer deg å skille mellom dialekt og ikke-dialekt først;)
hårsår Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Dessuten er pengene i familien. De er ikke våre før vi arver. I dag har vi god økonomi, men ingen formuende velstand. Har sett mye dritt i familien opp igjennom årene pga pengene, sjalusi, urettferdighet osv. Bare dritt som blir forstørret mer og stikker dypere når det er mange penger involvert. Det er bare de som ikke har penger som tror at penger er løsningen på alle sorger.
overkill Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 31. mars 2008 Moglegheit til å realisliere ynskjer og draumar minnar iallefall meg mykje om lukke.
Sjefsmegga Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Må vel si meg enig der ja...det hjelper på å ikke ha økonomiske bekymringer...men tror også det er skadelig med FOR MYE penger....det kan nok like mye skade som det gavner...men NOK penger til at man kan leve uten å bekymre seg for å betale regniner, nok penger til å nyte livet, råd til å kose seg, reise litt og realisere enkelte drømmer er nok gunstig for alle.
hårsår Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Men det var vel ikke det HI mente, var det? Det var å kunne kjøpe seg lykke, og det er jeg ikke enig i. Ellers kan jeg være enig i at penger til å betale regninger og dra på ferie er bare godt- og trygt.
Sjefsmegga Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Pengene i seg selv er nok ikke lykke, men det pengene kan forenkle og gi av trygghet og muligheter gir tilgang igjen til lykke.
prekæs Skrevet 31. mars 2008 #16 Skrevet 31. mars 2008 Jeg tror ikke det er skadelig med for mye penger. Hvem har for mye penger..og hva er passe? Nøtternte å forklare:)
Gjest Skrevet 5. april 2008 #17 Skrevet 5. april 2008 http://www.dn.no/borspause/article1373763.ece?WT.mc_id=dn_rss
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. april 2008 #19 Skrevet 5. april 2008 At penger kan kjøpe deg lykke, er gammelt nytt. Ingen kan være lykkelige uten å ha livskvalitet, og på denne kvaliteten må du nesten ha penger for å få det til. Blir du lykkelig av å flytte en hytte i Burma for der å leve på vann og gress, er det greit - men du må likevel ha penger til flybilletten. Penger er løsningen på mye, like it or not.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #20 Skrevet 5. april 2008 Det er med penger som med så mye annet. Ikke for mye. ikke for lite, men akkurat passe=) Vi har ikke spesielt mye penger, men klarer oss. Tror vi hadde hatt det mye verre hvis vi måtte bruke alle kronene 2 ganger for å få det til å gå rundt, men også hvis iv hadde så mye at det gikk sport i å vise at vi har mye penger!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå