storebror og junibaby=) Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Har en som netopp er passert 2 år. i høst satt han noen ganger på do,hendte han både tisset og bæsjet. Men nå er det full nekt.Hyler bare vi nevner doen. Så kanskje han synes den er skummel?Bør vi prøve med potte?Noen som har lignende erfaring?(vi presser han ikke til å sitte der bare så det er sagt)hehe Men han har begynt å kjenne når han må bæsje,da går han å gjemmer seg,og jager oss bort om vi forstyrrer. Egentlig har jeg ikke sansen for potter,men er det det som skal til,så selvfølgelig=) Men er det forskjell på pottene=noen som er lettere å rengjøre/helle ut osv? Hvordan er de pottene med lyd i?Er det noe poeng,eller hjelper det ikke no på interessen?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Har du prøvd et belønningssystem? Når de er så små så er de ganske lette å bestikke.... Ex 1 sjokoladebit for å sitte på do, og noe ekstra godt hvis det kommer noe.... etterhvert klistremerker og premie etter f.eks 5 merker. Pleier å fungere bra, men belønningen må være veldig positiv -sikkert ikke noe for folk som mener sjokolade kun hører til på lørdager... men dette er jo bare en kort periode!
storebror og junibaby=) Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2008 har ikke prøvd det nei. kan jo gjøre det først. 1 sjokolade bit eller noe gjør meg ikkeno hehe,er jo bare for en periode,og trenger jo ikke være stor.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Tror jeg hadde kjøpt en potte som sto synelig på stuen/badet så han kan gjøre seg kjennt med den. Babybjørn og Fisher Price har potter hvor man kan ta ut pottedelen, så de er enkle at vaske. Har en fra Fisker Price som kan gjøres om til doring. Har hatt potte stående til begge jentene våres for at de skal venne seg. Yngsta slutta helt av seg selv med bleie før hun var 2 1/2 Hun hadde og vært på potte av og til fra hun var før 2, men det gik i perioder hvor intressert hun var i det. Sen en dag før jul så skulle hun ikke ha bleie mer. Og for en måned eller to siden så skulle hun ikke ha bleie på natten heller.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ville prøvd det (men så synes jeg potte er skikkelig ekkelt) Regner med at du har do-ring? Med belønning er poenget at man går sterkt ut med mye belønning (hver gang han går med på å sitte på do en kort stund) senere kun for å sitte litt lenger (20 sek?) osv. Etter at han vil sitte frivillig, så får han kun hvis det kommer noe (og den belønningen bør være god til å begynne med, her i huset var det en pakke "gomper" (ja,ja vet det kanskje er mye, men det funket)) senere fikk hun gompepakke etter 6 "vellykkede" besøk. Så fikk hun leke i lekebutikken etter 1 uke uten uhell (altså etter å ha holdt på med belønning en god stund) -og vips etter denne uka glemte hun hele belønningsgreia og gikk på do som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå