Gå til innhold

Angående tannlegebesøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, her kommer kanskje et dumt spørsmål, men prøver likevel. Jeg har en begynnende tannpine, og må til tannlegen snart... Jeg lurer derfor på om røntgen er skadelig for egget hvis jeg ikke får time før etter el? Eller er det kun når egget har blitt befruktet og etter uteblitt mens at røntgen kan skade det? Jeg går på pergo denne pp, og sjangsen for å bli gravid er der... Ble gravid på min første pergo kur, og vil for alt i verden ikke skade en evt spire....

Håper noen vet, eller har tanker om dette som de kan dele med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde, for å være på den sikre siden, gått ut i fra at jeg var gravid og bedt tannlegen om å ta hensyn til dette..

Det skader jo ikke å være forsiktig.

Lykke til og jeg håper virkelig at spiren sitter hos deg!

Skrevet

Hei! Tuusen takk for svar!!

Jeg tenker egentlig litt likt deg. Vil helst være på den sikre siden... Men bor på en ganske liten plass og hvis jeg sier jeg er gravid, vet hele bygda det... Så har egentlig ikke lyst å si det. Er fortsatt hemmelig at vi prøver...etter 3 år... Hehe.. Er ikke alltid like lett å holde det for seg selv, men glad jeg har bim!!! Hehe...

Vurderer å ringe i morgen og si at jeg har DEN tannpina, så jeg MÅ få komme samme dag... Forventer el fra torsdag-lørdag... Men da får jeg ikke komme til min vanlige tannlege, for han er borte denne uka... :(

Skrevet

Tannlegen, akkurat som legen, har taushetsplikt. Så hvis det kommer ut på bygda, så kan du faktisk anmelde tannlegen for brudd på denne, og tro meg, den loven er streng!

Jeg vet fordi typen driver på med utdanning til ambulansepersonal...

Han har vært på hospitering på bil, og jeg har ikke fått vite noenting! Selv om han har vært på ett helt annet sted i landet og jeg ville ikke hatt snøring på hvem han snakket om. Vi har ellers, heldigvis, ingen hemligheter mellom oss.

Skrevet

Joda de har jo det, men det er mest for min egen del at jeg ikke har lyst til å si det. Hele familien har samme tannlege, og tviler egentlig for at det blir sagt videre. Men tror jeg vil føle det rart å møte på tannlegen ellers, føle at noen stirrer etter en mage som ikke er der... Hvis jeg ikke blir gravid liksom...

Jeg kan jo bare ringe i morgen og si jeg har tannpine. Hvis det blir spørsmål om tannpina når jeg har time eller noe sånn, så kan jeg bare skylde på at det var en april spøk... hehehe. Er jo 1. april i morgen...

Bra dere ikke har hemmeligheter, det har ikke vi heller. Er viktig i et forhold. Ønsker deg lykke til med prøvingen.

Skrevet

Eeeeeh, jeg er nok ferdig med prøvingen for denne gangen. Fikk full klaff på 5 pp, og har termin 14 oktober. Men takker for tanken, setter stor pris på den, og synes at det er så trivelig her inne på "bli gravid" at det vanskelig å holde seg borte...

Stemningen er ikke like bra verken på 1 eller andre trimester... Men ønsker deg masse lykke til, både hos tannlegen og med spiren! Jeg håper at den sitter denne gangen, og ja, jeg kommer innom og sjekker =)

Ha en riktig god kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...