Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Er det noe poeng å ta med en 2-åring i begravelse til oldefaren sin? Vi trenger absolutt ikke ta henne med, siden hun egentlig er i barnehagen. Men burde man gjøre det i respekt for hennes oldfar liksom? Tanken har vært helt utelukket, men så begynte jeg å tenke litt mer på det.
alvefrøken Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Tenk på at det kan føles nifst og traumatisk for en 2 åring med så mange voksne som gråter? Dessuten liker ikke små barn å være i so feks i kirken så lenge. Livets skyggesider kan de lære om når de blir litt større, mener jeg. Men det er hva jeg mener, du må bare gjøre det som føles rett for dere Lykke til
fox`y Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Hadde hun et godt forhold til oldefaren sin? jeg har hatt me min gutt på 2.8 år i begravelse til begge sine oldemødre. 1 gangen var han 6 mnd og andre gang 2.2 år. å d angrer jeg ikke på i d hele tatt. jeg forklarte han grundig va som ville sje osv.han var oxo me i kappellet å la på bamse og tegning. han snakket og så hade osv. han la oxo en rose ned på kisten etter den var senket. han hadde veldig godt av å si hade. han reagerte ikke på at andre skrek,han sa bare at de var lei seg siden oldemor var borte. men han har vært med på hele prosessen da. han snakker mye om oldemor nå oxo at vi skal besøke grava i Florø når vi skal dit i sommer. han er oxo me meg på kirkegåren å vanner, å d syns han er stor stas. men dere må føle litt på d selv syns jeg. barn er forsjellige, å dere kjenner jenta best.men jeg vet at min farmor og mormoren til sambo ville hatt barna dær..
SusieQ Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Når oldemor til guttungen døde hadde jeg ikke han med i selve begravelsen. Tror han hadde blitt utav seg av min gråting (er skikkelig sippeguri i begravelser). Men hadde han med på kaffen og det var kjempekos. Ga alle noe annet å tenke på liksom...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Vi hadde ikke jenten vår med oss i begravelsen til oldefaren... Men hun var med etterpå...
brooklyn Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 vi hadde ikke med gutten vår i oldefaren sin begravelse, han var i bhg. Hadde han sett meg (og mormoren) gråte sånn som vi gjorde, hadde han blitt kjemperedd. Av praktiske årsaker (lang reisevei fra kirke til bhg og tilbake til sammenkomsten etterpå), var han ikke med der heller. Men hadde det vært mindre enn halvannen time i bil hadde vi hentet han til den. Han var da 2 år.
BettyBoob Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 begravde min mor på tirsdag og lot 2 åringen min være i bhg. Han hadde bare blitt redd for alle menneskene (kom nærme 200 stk) og den trykkede stemningen + at jeg ikke hadde fått konsentrert meg om seremonien, hentet ham etter så han fikk være med på minnesamlingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå