Gå til innhold

Sykepleiere/studenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min første praksis på aldershjem, og liker godt å jobbe med eldre mennesker. Men jeg får dårlig samvittighet av å si det, men kjenner at det er ubehagelig å følge på toalettet, bytte bleier, og tørke etterpå. Håper jeg bare vil føle det slik i begynnelsen. Er det noen som kjenner seg igjen, eller har jeg valgt feil studie, siden jeg føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange ting som kan være ubehagelige. SLik er det. Tror ikke du har valgt feil pga det. Det går nok over. Og går nok fint. Selv om en ikke skulle ønske å jobbe med eldre, er det andre ting en kan velge. Jeg har veldig lyst til å jobbe med barn. Syns å jobbe med eldre blir for tungt. Lykke til med studie.

Skrevet

Det er ikke alle som blir sykepleiere som trives med stell av voksne mennesker. Jeg ble i utgangspunktet sykepleier fordi jeg ville jobbe med barn. Dette med stell av voksne var noe jeg måtte igjennom på veien. Og det er jo et viktig emne å få med seg. Hvis du vantrives med det, trenger det ikke bety at du har valgt feil yrke, men at eldreomsorg kanskje ikke er det du bør jobbe med som ferdig utdannet. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ike trives med akkurat dette, det er en ærlig sak, vi er alle forskjellige.

Det er mye annet du kan arbeide med istedet, og du kan ta videreutdanning innenfor mange felt. Husk at du blir tryggere og modnes på veien som ferdig utdannet sykepleier, og det er en utfordring å være i stell i begynnelsen. Men jo mer du arbeider med dette, jo mer "avslappet" forhold får du til det. Prøv å ha fokus på at dette er noe du må igjennom for å bli sykepleier. Det er mitt råd til deg. Lykke til videre i studiet. Du kommer nok til å bli en dyktig sykepleier!

Skrevet

Takk for svar, begge to. :) Håper det går bedre med stell etterhvert. Jeg får heldigvis gode tilbakemeldinger så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...