Gå til innhold

irritert! langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på hyttetur i helgen, med et vennepar, og en gammel venninne. tok henne med, fordi hun har slitt en del, med dop. hun har to barn hun ikke har foreldreansvar til, fordi hun ikke orket mer og prioriterte et forhold da.. nå gjør hun ikke noe for å forbedre sin situasjon, hun er 28 og er i et nesten forhold med en gutt på 19.. et andre paret har prøvd å få barn, og oppdaget etter mye styr at hun var gravid i fjerde mnd. hun har hatt faste mensblødninger hver mnd, og trodd hun ikke var gravid, så i mellomtiden har hun festet.. og nå er hun livredd.. hun oppdaget dagen jeg oppdaget det at hun er gravid, så ganske nylig. den første dagen vi koste oss med mat, begynte vi å prate om barn, og venninna mi som har hatt barn, forteller min venninne og meg som er gravide at det og få et barn ødelegger livet ditt helt, at alt bare blir fælt. hun legger i veg om hvor vondt, revniner, ulykker, styrtblødninger, mm, og har rene terrorpropagandaen for oss.. sånn holdt hun på hele helgen, med unntak av når hun skal klage over vondt her, hvor mye hun måtte betale for å være med, vondt der, og gjorde ikke noe for å hjelpe til.. den andre venninna mi som er gravid begynte å gråte på lørdagskvelden, av ren skrekk.. siste dagen insisterte min gravide venninne å hjelpe til etter så mye som mulig, og den ikke gravide prøvde å snike seg unna alt.. da var det ikke lett å kontrollere hormonene mine.. hva ville dere sagt til en sånn venninne? ble langt og forvirrende, men måtte få det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm.. at hun syns det var såå fælt og blablabla med barn er jo ikke rart for hun gidder jo tydeligvis ikke ha barn! Da blir det vel automatisk "fælt" slik at hun kan unnskylde hvordan hun er!

Æsj.. hun var sikkert bare sjalu for at dere er gravide og hennes barn er tatt fra henne.. sikkert hennes måte og "føle seg bra" på..

Skrevet

Skjønner at du blir irritert! Og litt skremt.. Ja, det er vondt å føde og man revner og alt det der, men det fikser vi jo! Det er verdt det! For livet blir ikke ødelagt av å få barn.. Tvert i mot høres det omvendt ut i veninna di sitt tilfelle: - at hun har ødelagt livet til unga sine.. Tror du bare må tenke at denne venninna di nok ikke er helt god.. Det er ondskapsfult å holde på sånn, men i følge det du forteller om livet/livsstilen hennes kan det kanskje hende at hun rett og slett ikke veit bedre? ...enn å holde på sånn?? Tror du det hadde hjulpet å si noe til henne i det hele tatt? Jeg synes det er imponerende at du forsøker å ta litt vare på henne, tar henne med på hyttetur.. :-) Men sett grenser for deg selv! Klart jeg hadde klikka og fortalt henne at nok er nok, på tide å holde kjeft. Men regn med at hun har problemer, at det er derfor hun opptrer som hun gjør..

Skrevet

¨Ho hadde fått høyra AKKURAT kva eg meinte..

Da går faktisk ikkje ann å oppføre seg sånn ilag med andre...

Ein ting er å fortlje om sin opplevelse rundt svangerskap og andre ting,men da går ann å fortelja da på ein litt meir skånsom måte.

Hadde ikkje funne meg i da,og tatt ho til sides eller benytta sjangse når dei andre ikkje var til stades og konfrontert ho med saken.

Ein bør vel ikkje kjefta ho huden full,bruke konstruktiv kritikk,for da e jo da da handler om....

Nei,eg hadde tatt da opp med ho.

Skrevet

jeg tok henne med for å gi henne en sjanse, alle hennes gamle venner, våre felles venner har gitt henne opp.. typen min var skikkelig sint på henne og snakket til henne.. og hun ble skikkelig sint.. på ffedag ble hun " sliten og var ikke i form".. vi hadde akkurat kommet til lillehanner og ville se storgaten, og spurte om hun ville sette seg på en cafe og slappe av til vi kom tilbake, men nei.. dagen etter tenkte vi at hun kanskje var like dårlig, og da ble hun sint fordi hun ikke fikk være med til lillehammer.. hun sa hun hadde lite penger, og poengterte dette utførlig når maten skulle kjøpes inn av henne, dagen før skulle vi betale, og da fylte hun vogna med alt mulig.. når hun kjøpte varene ble det kjøpt inn masse alkohol, og hun klaget høylydt over hvor dyrt det ble, selv om jeg hadde plukket og betalt for varene som var dyrest, dette ble 300.. hennes alkohol var for 250.. grrrr..

Skrevet

jeg visste jeg hadde klikket om jeg hadde prøvd å ta opp dette, og siden det var rett før en tur på tre timer i en liten bil lot jeg det heller passere.. kjente hormoner boble og koke da..

Skrevet

Jeg hadde nok oversett hele dama, både oppførselen på turen og i framtida.

Skrevet

skjønte egentlig ikke selv i ettertid hvorfor jeg ba henne med.. har hatt henne litt på avstand fordi hun gjorde mye tull før, som jeg fikk lide under siden jeg var samboern hennes, og venninne.. trodde hun hadde forandret seg går jeg utifra.. men min samboer vil ikke se henne mer, min gravide venninne og hennes forlover vil ikke se henne.. og vet selv hva jeg kommer til å gjøre.. gidder ikke dette mer.. hun oppfører seg som om alt dreier seg rundt henne, og alt er henne, henne og henne.. virker som hennes sosiale antenner er helt uten funksjon. det toppet seg når vi rydder, min gravide venninne har flydd og gjort så mye hun klarte, mens hun sluntret unna alt.. til slutt sa jeg at hun fikk støvsuge, og rydde bagen fikk hun pent begynne med senere, og sendte den gravide venninna mi hjem.. hun slurvet rundt, og demonstrerte høyt og sa hun skulle hvertfall ikke vaske gulvet.. så det fikk jeg gjøre.. og når min sambo kom tilbake etter å ha kastet søppel og bært alle hennes bager inn i bilen, så klagde hun på arbeidet, og sa at han fikk legge det andre inn i bilen også, så hun fikk vasket.. er helt utslitt og deppa jeg..

Skrevet

Det kan jo kansje være at hun er misunnelig på dere da, at det er derfor hun oppfører seg sånn.. Men uansett grunn, så er ikke slik oppførsel akseptabelt. Dere bør ta det opp med henne på en rolig måte, og dersom hun ikke forstår det, så er hun kansje ikke en venn som er verd å ta vare på...?

Lykke til iallefall..

Skrevet

har nok gitt opp nå, for har gitt henne så mange sjanser..

Skrevet

noen nye innspill her?

Skrevet

Tror seriøst det må være noe annet som ligger bak, enn at hun ikke gidder å hjelpe til med noe, og ikke har noe positivt å si.

Kanskje hun ikke er klar over det selv, at hun bare spyr ut galle når hun åpner munnen. Går jo an å ta det opp med henne, og dersom det kommer mer galle er det egentlig bare å gå. Ville jeg gjort hvertfall.

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg skal tro.. for når man faktisk konfronterer henne med noe, er det med kvalme reaksjoner som "be mora di og faren din gå å kn..e igjen, så kan vi se om de får noe bedre resultat, eller generelt bare stygge frekke gloser og barnslig oppførsel .. er lei, for hun slenger dritt om alle andre, men takler ikke å motta kritikk, på noen måte.. jeg har bodd sammen med henne tidligere, og det endte med at hun drakk hver dag, ikke jobbet, slang dritt, dro med ukjente ekle karer hjem, og sånt.. dagen jeg flyttet ut, satt hun å drakk hjemmebrent mens min tidligere alkoholiserte far måtte se på..

Skrevet

Du spurte i utgangspunktet hva vi ville sagt til hennes snakkemåte ang barn osv, det er jo tydelig hun prøver hardt og gi dere skår i gleden.

Vel jeg tror faktisk at til de kommentarene hadde jeg svart noe sånt som "Jammen viser det seg at barnevernet tydeligvis vet hva de gjør"

Det er jo klart at en person som synes det er helt grusomt og ha barn absolutt bør få slippe, for barnas del..

Skrevet

Bare det at hun prioriterer alt annet enn barna sine,hadde nok fått mine klokker til å ringe,å det ganske høyt også.Beundrer deg for å gi henne en sjanse,men på de kriteriene der hadde jeg nok bare droppet henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...