Gjest Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 trenger litt hjelp, måtte dere søke fødeplass? eller trenger man ikke det, pga dette er det eneste sykehuset (utenom orkanger) som er aktuelt? jeg bor i oslo nå, men vi skal hjem ti tr.heim igjen til juni, har termin i august. har søkt fødeplass i oslo så jeg får ul ol. her, og det er greit om det skulle skje noe før vi flytter hjem mente legen min.. når jeg spurte om hvordan vi gjør det siden jeg skal føde i tr.heim sa hun bare at jeg kunne ta det som det kom.. hva nå enn det betyr hva tror dere? takk for svar
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg bodde i kr.sand når jeg venta førsta og hadde UL der, når jeg flytta til tr.heim søkte jeg ikke om noe fødeplass eller noe her, bare møtte opp på føden når fødselen var i gang, men jeg var innom sykehuset en del ganger pga SF o.l og ekstra ultralyder så ble jo lagt inn i systemet, men måtte ikke søke om noe, eneste fastlegen min i kr.sand gjorde var og videresende papirene mine til det nye legesenteret jeg gikk på.. Men du kan jo ta en tlf til føden og høre med de og at de eventuelt legger deg inn i systemet.
Makko med to små gutter Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Du må ikke søke fødeplass i trondheim. Men hvis du ikke rekker å bytte fastlege til en i trondheim før du føder ville jeg nok ringt føden...
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ikke søkt - enda jeg egentlig bor nærmere Orkanger enn Trondheim til og med. Ble tildelt plass på St.Olavs, ferdig med det. Men det kan sikkert være greit å kontakte føden eller noe når du flytter og forklare situasjonen sånn at de får lagt deg inn i systemene sine FØR du kommer hastende inn med rier og styr og gubben har glemt igjen helsekortet ditt hjemme fordi han ble panisk og pokker vet (min kommer ikke til å huske helsekortet om jeg ikke er i stand til å få det med meg ut døra selv i alle fall!)
Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 hehe takk for tips, jeg skal gjøre det! skal til legen 7.april, kan spørre henne da om hun kan sende over papirene osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå