Gå til innhold

Vond rygg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det flere som har vond rygg og som jobber?

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, er i uke 35 nå, og ryggen verker. har et fysisk anstrengende arbeid, så føler det ikke gjør d noe bedre. gikk ned til 60 % stilling forige uke, siden legen mente jeg skulle prøve det. men etter at jeg hadde vært hos legen, har ryggsmertene blitt værre og værre. dette er første gangen jeg noensinne har blitt sykmeldt, men føler meg som den hypokonderen når jeg er hos legen min, som er veldig bastant og mener at graviditet ikke er noen sykdom. vet snart ikke hva jeg skal gjøre, for jeg føler rett og slett at jeg ikke makter å jobbe lengre. Det er jo 3 uker igjen til permisjonen, men hvordan skal jeg greie å motivere meg selv de resterende ukene, når ryggen er et helvete? Har vært heldig underveis i svangerskapet uten særlige plager, men det er altså nå jeg har fått skikkelig vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke lett dette nei. Dumt at man skal gå med dårlig samvittighet for å bli sykmeldt når man virkelig trenger det. Har det slik selv,har vært plaget med bekkenet siden uke 14,ble 40%sykmeldt i uke 22,og nå i uke 34 er jeg blitt 60% sykmeldt frem til permisjon. Men den siste uken har det altså blitt veldig vondt på en side av ryggen. helt oppe ved skulderbladet. Det er så vondt,hele tiden når jeg sover og når jeg er på jobb. bare av og til at jeg finner en god stilling i sofaen at det ikke kjennes. Synes det er litt rart at det er så høyt oppe på ryggen,tror dere det har med noe annet enn graviditeten?

Skrevet

Jeg har også utrolig vondt i ryggen - har hatt det siden ..tja..uke 28..er nå i uke 35..ble sykemeldt 20% pga dette ..og brukte den tiden til å gå turer så jeg ikkes kulle stivne helt. Legen mente jeg skulle ligge stille og hvile mens fysioen mente jeg skulle være i bevegelse til jeg kjente noe og stoppe med en gang. Har fysio 2 ganger i uka nå. Trening og massasje. Det kan man få rekvisisjon til av legen. da får man 24 gratis behandlinger..men mulig man må ha bekkemplager i tillegg da(det har jeg)..i påaken hadde jeg så vondt at jeg var ute maks 10 min og måtte bli dyttet opp bakker av samboeren. Ble 100% sykemeldt og jeg har tidligere slitt med samvittigheten i slike tilfeller.. Samboeren mener dette var det beste for meg og ikke minst for babyen. Stress er ikke bra for babyen..nå har jeg det mye bedre og føler at jeg heller burde vært på jobb enn å være sykemeldt. Igjen sier samboer at jeg må slutte å tulle og tenke på helsa før jobben og jeg har roet meg ned med det, denne gangen. Jeg tenker slik at - ja - hadde jeg i tillegg anstrengt ryggen med å være på jobb så hadde jeg hatt så vondt når jeg kom hjem at jeg bare hadde liggi på sofaen og sløva. Det er jo ikke det beste for muskler og kropp som skal gjennom en fødsel det heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...