Gå til innhold

litt reise hjelp=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

om 3 uker skal jeg og jenta mi på 8 måneder på tur til italia(besøke tante).

gleder meg masse,men er samtidig litt nervøs for flytur, og hvordan jeg skal få med alt.er jo nødt for å ha med vogn, og en koffert med klær til oss(sammen).

hvordan gjør jeg det på flyplassen uten vogn? (har bugaboo)

er også et stykke reise fra flyplassen til tatne, så ting må være litt praktisk! blir veldig glad for tips og innspill som gjør at reisen til med å snuppa blir topp=)

hva ville du tatt med på en sånn reise?

tusen takk alle dere som svarer=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg reiste for et par uker siden med min datter på 8mnd. Ha minst mulig å bære på i håndbagasje -en bitteliten stellematte (de selger jo sånne engangs også har jeg sett). Vi hadde Nanybjörn sin stelleveske - der er d en liten stellevaske i midten og på sidene er det plass til bleier og diverse. Du på ha bleier på flyet, og regne ut hvor mange bleier hun bruker hver dag så du vet hvor mange du skal pakke i kofferten. det er ikke alle steder i utlandet de har bleier i riktige størrelsen, og du vet jo ikke kvaliteten.

Ha med 2 fulle tåteflasker med melk på flyet og gi det når dere letter - helt til dere har nådd maks høde og du kjenner at dottene i dine egne ører slutter å trykke - samme når du lander. Også må du kanskje ta vare på vognposen når du kommer frem, ikke alle land deler ut dette (til tilbaketuren).

I tax-free en på flesland har de slike triller du kan sette babyen i og trille henne i den til dere skal gå inn i flyet.

:) også må du ha med noen leker til flyturen - og en bok hun liker. vår datter "leste" boken sin selv mens vi trillet henne rundt i berlin:) ellers kommer vel babyen til å være veldig nysgjerrig og stå og hoppe og makke seg rundt på fanget ditt for å finne ut alt om dette nye stedet hun befinner seg på. matbrettet på setet foran oss var veldig interresant.

du må ha våtservietter med til å vaske hendene (masse bakterier hun vil putte i munnen) og en pose til en event. bæsjebleie.

Skrevet

tusen takk for tips, det kommer nyttig med=)

Skrevet

bæresjal? jeg hadde med litt babykjeks og frukt i tilegg til den vanlig maten+ vann..lurt å ha noe å bestikke med vist de slår seg helt vrang;) hadde også med meg et lite pledd og en litt større pute enn det man får på flyet..og koseklutt og sutta;) ho makka en del, men tok seg to smålurer underveis til tenerife (6 t)

lurt med et ekstra skift vist uhellet skulle være ute:)

Skrevet

hadde foresten trillekoffert og ryggsekk;) gikk helt fint det:)

Skrevet

Mente seff babybjörn stelleveske , ikke nanybjorn!!hehe

Skrevet

Ha på sko uten snører, noen steder må du ta de av i sikkerhetssjekken, lettere å smette de på igjen etterpå. Ha en egen pose til babydrikke og ev fruktmos/yoghurt, da tar du bare posen opp og legger i de boksene gjennom sikkerhet. Finn en mappe (liten toalettmappe) el noe, og legge billetter, pass, reiseforsikringsbevis etc i. Da er det lett å fiske den opp med en hånd når du skal ha tak i noe mens du holder en baby. Ha med litt mer klær til flyturen enn du tror du trenger, jeg har stått i utlandet med utbæsjet baby og ikke skifte:p Ellers mange fine råd over:)

Ps ikke alltid de vil hjelpe deg med å pakke inn vogna på gardermoen (sær flyplass), så ev ha med noe du kan legge babyen på mens du pakker inn vogna i posen. Jeg har reist alene med en på halvannet år, og måtte pakke inn vogna med en hånd mens jeg holdt på han som prøvde å løpe avgårde:)

Skrevet

Ta forresten med solkrem til babyen herfra, ikke alltid like lett å forstå innholdsfortegnelse i utlandet:) Ta gjerne også med saltvannsoppløsning til nese og paracet til baby.

Skrevet

og SOLHATT og solbriller, men d har du vel tenkt på;)

jo mindre håndbagasje jo bedre - mer enn nok å passe på lille baby. og sitt langt fremme i flyet.

og nevn at du har babymat med i sikkerhetskontrollen - d r lov, du bare kanskje smake på d;)

Skrevet

kjøp solbriller med strikk på apoteket. Holder seg på i motsetning til andre solbriller....

Skrevet

takker for mange super tips=)

turen blir nok bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...