Psyche Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Hva slags mat kan vi gi treårinngen vår i nistepakken han får med seg i barnehagen, som er energirikt? Han blir fort trøtt og sliten og lei, og trenger noe med litt mer "kick" i. Han sover ikke på dagtid lenger. Og han er ganske "slank" og "lett" av seg, og spiser ikke så mye om gangen.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Det er vitkig å ikke gi mat som gir et kortvarig kick men heller mat som gir jevn energi som varer lenge. hvis barna får raskt opp blodsukkeret blir de hyper en stund, men slik mat blir fort "brukt opp" og da blir barna ekstra trøtt og slapp. fint brød og søt mat gir kick på kort sikt, men man blir raskt sulten igjen, og da blir man slapp. type mat som ikke brukes så fort opp men varer lenge i kroppen er grovt brød og grønnsaker (jeg pleier feks sende med noen knaskegulrøtter i matpakka). Evt kan du jo sende med en yoghurt i tillegg til matpakken som du ber dem gi han litt utpå dagen, det er det mange som gjør hos oss. (med el uten musli - med er jo da mer langvarig energi enn uten)
Psyche Skrevet 1. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2008 Takk for svar! Ja, jeg mente selvsagt mat som gir energi som varer en stund. Gulrøtter pleier han å få med, sammen med grove knekkebrød, og brødskiver med forskjellig pålegg. Yoghurt var ein god ide ;-) Det skal vi prøve.
mor_til_Kristoffer Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Kanskje en ide å starte opp med tillskudd av vitaminer og mineraler? Jeg har gitt min sønn det helt siden han var ca. 1 år....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå