Psyche Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Sniker meg innom her selv om gutten min er noen måneder over tre år.. Hva slags mat kan vi gi treårinngen vår i nistepakken han får med seg i barnehagen, som er energirikt? Han blir fort trøtt og sliten og lei, og trenger noe med litt mer "kick" i. Han sover ikke på dagtid lenger. Og han er ganske "slank" og "lett" av seg, og spiser ikke så mye om gangen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 vet ikke hvordan d er i barnehagen hans jeg da,men i noen rundt i området hær er d ikke lov å ha på så mye søtt på skiva. min går ikke i barnehage ennå,men ser tantebarna mine får kunn ha sunt pålegg på. men noe som er mye energi i er makrell i tomat,peanøtt smør,banan,yoghurt,hapå... jeg kommer ikke på mer jeg...
Guttemamma x 3 Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 Vi har også en som må fetes opp litt. Her er våre kalori-bomber til barnehagematpakken: - Brød med peanøttsmør - Vafler: laget med litt grovt mel og mye egg - Matmuffins; laget med litt grovt mel, most banan og revet eple - Smoothie - Tørket frukt/rosiner - Yoghurt og banan - Hvis han liker suppe, kan du sende med det på termos.
Gjest Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Du kan også kjøpe en flaske god og sunn planteolje, så kan barnehagen ha ei skje olje i yoghurten hans, en ts olje i stedet for smør på brødskiva, litt olje i evt. varmmat han får osv. Og så kan du sende med avokado i stedet for frukt, avokado har masse gode fettsyrer og er kjempebra for barn i utvikling og aktivitet. Avokado-og-bananmos er en kjempehit både alene og på brødskive her i huset. Mos sammen, ha på ei skje olje og vips, sunt og næringsrikt. Grovt brød er bedre enn fint brød, helmelk i stedet for lettmelk osv. Og som det er foreslått over her: muffins, smoothie - og kjør på med en god spiseskje olje i tillegg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå