Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Junior hadde den 5. barnesykdom på lørdag, vi dro til legevakta hvor vi fikk påvist dette.. Han er nå nesten helt fin, bare litt knudrete hud,men ikke noe særlig rødt lenger.. Har lest at de ikke er smittsomme når sykdommen har brutt ut.. Er det noen regler for hvor lenge de skal være hjemme etter denne sykdommen? Har lest en plakat i bhg hvor det står slike ting, men husker ikke om det stod noe om denne sykdommen..
3b@rnsmor-30* Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 det står at de kan gå i barnehagen så lenge almenntilstanden er fin. trenger ikke holde de hjemme i det heletatt om de er i fin form. den er smittsom, men ikke farlig.... akkurat det samme som det står om øyekattar og brennkopper....
melkekua™ Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Når pasienten får symptomer er han ikke lenger smittebærende. Det vil si at han kan gå i bhg )
Holly❄️ Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 hvis det er smittsomt, så skal barnet holdes hjemme, uansett hvilken sykdom det er. Er smittefaren over, kan barnet fint dra i bhg. Selv med utslett osv..
3b@rnsmor-30* Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 på plakaten fra folkehelsa står det som jeg skrev da.... men er enig i at man kanskje bør holde smittsome barn hjemme.. men vi har faktisk ikke lov å nekte de å komme i barnehagen lenger... folkehelsa vil gå ned på medisinering, og siden det ikke er farlige sykdommer har de da bestemt dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå