Gå til innhold

Bakteriell vaginose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt dette? Jeg tror nemlig jeg har fått det, men får jo ikke komme til legen for til neste uke!!!

Hvilken behandling er vanlig å få??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det for no ?

Skrevet

det er bare sopp det vennen :)

forekommer hos seksuelt aktive kvinner. diagnosen stilles ved ph under 4,5 og behandling er canesten e.l som du rett og slett pjåter opp i vaginaen. du får det reseptfritt på apoteket.

pass på å ikke ha sex for sjelden og prøv å holde deg til en mild underlivsåpe. ;)

Skrevet

Feil, bakteriell vaginose har ingenting med sopp å gjøre og canesten funker ikke. best å gå til lege og få egnet behandling for det, det er like vanlig som sopp infeksjon.

Skrevet

Det er ganske enkelt å stille diagnoes på bakteriell vaginose hjemme på sitt eget toalett - det lukter ganske så sterkt av råtten fisk.

Det er ikke en soppinfeksjon (candida)- BV skyldes at de normale melkesyrebakteriene har minsket sterkt i mengde og er erstattet av økte mengder andre bakterier. En av disse bakteriene heter Gardnerella vaginalis.

Utfloden ved sopp, Candida, lukter syrlig som av yoghurt. Den vanlige plagen ved soppinfeksjon er kløe, svie og tørrhetsfølelse. Slimhinnene kan bli så såre at det kan oppstå små, smertefulle sprekker. Ved sopp finnes det nok av melkesyrebakterier, og skjedens surhetsgrad er normal.

Ved bakterell vaginose er utfloden illeluktende, og oftest sparsom. Kløe og svie forekommer, men ikke så merkbart som ved sopp. Melkesyrebakterinene er alt for få, og skjeden er ikke så sur som normalt.

Dersom du ikke har plager vil kroppen ofte ordne opp selv, men du kan jo høre med legen din og spørre hva han/ hun anbefaler i ditt tilfelle.

Skrevet

tok jeg feil asså? er det overførbart?

Skrevet

Jepp, det lukter rett og slett råtten fisk ja...:( Må nok sikkert bare krype til korset og bestille en time hos legen...

HI

Skrevet

Nei, men sex kan ofte forverre symptomene. Det lukter sterkere. Dessuten frister det vel ikke spes å ha seg med en som stinker som bryggen i bergen, hehe...

lykke til hi, det er enkelet å kurere og ikke farlig i det hele tatt.

Skrevet

Uff, dette er ikke noe morro, men ikke noe farlig !! :)

Jeg har hatt plager med dette ofte i noen år, legne kan ikke svare hvorfor ! :( Men kommer ikke av urenslighet .

Jeg får det som oftest etter menstrasjon, noen kan få det etter en kur/pencelin etc ! Nei, ikke noe artig.

Ja, lukter råtten fisk og lukten kommer mere frem i selve akten ja !

Men blir behandlet med pillkur, el vaginalt. Jeg synes pillen er best :) Kan også fåes til partner også, men ikke bestandig nødvendig !

Jeg har samboer men plaget med det ofte som sagt :(

Noen kan få det av mange partner bytter pga bakterien demes passer liksom ikke sammen, el hvordan jeg skal si det !

Lykke til , ikke farlig men ubehagelig !

Skrevet

Du kan prøve med Vivag som du får kjøpt på apoteket frem til du har legetime. Om det er det du har, skriver han nok ut en resept på Flagyl.

Fryktelig ubehagelig, og kan komme av overdreven intimhygiene, bytte av sex-partner og enkelte medisiner.

Lukten er sterkest rundt menstruasjoen og etter sex. Prøv å vask deg nedentil uten såpe, bare skyll. Ellers er lactacyd en bra såpe om du er plaget av sopp/bakterieforandringer.

Lykke til:)

Skrevet

Det behandles med antibiotika. Du kan bruke canesten som klødemper om det klør. Men canesten kan ikke fjerne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...