Gå til innhold

Har så problemer med legging igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått et problem med legging igjen, bruker opp mot en time på leggingen. Det innebærer endel gråt, han sitter på fanget, vi leser bok, prøver å legge han og på nytt gråt. Innser at vi har latt det skli ut og har "skjemt han bort" litt med svikt i rutiner. Blir så sliten av at det skal være så vanskelig det her! Frustrert...Han er 20 mnd.

Må vi gjennom en ny sovekur igjen? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder å være konsekvent. Mina har alltid vært lett å legge. Legger henne i senga og synger en sang, så sier jeg natta og går ut av rommet. Men i fjor sommer, så var hun vanskelig en periode. Var mye som skjedde på den tiden mht flytte og jeg og pappaen gikk fra hverandre.

Men jeg fortsatte som jeg bruker å gjøre. Lot henne gråte litt, så gikk jeg inn igjen så ut, sånn gjentok jeg mange ganger.. tar henne aldri opp om hun våkner om natta så leng hun ikke er dårlig eller har spydd.

Skrevet

Ja, jeg vet det er slik man må gjøre det. Det har dessverre sklidd ut i forbindelse med ferie og besøk borte osv. Kom plutselig ut av rytmen.

Jeg er bare så sliten igjen, føler meg helt psykisk nedbrutt fordi jeg er sliten...han er fortsatt oppe ennå. Synes ikke livet er annet enn jobb, barnepass og rydding om dagen. Mangler overskudd og glede, annet enn at jeg selvfølgelig gjør alt jeg kan for den solstrålen jeg har.

Skrevet

Vi har alltiid strevd litt med å legge snuppa. men vi har liksom tatt den tiden det tar og ikke kavet så mye egentlig...og litt etter litt så har hun blitt flinkere til å legge seg. nå pleier vi å lese en bok til henne på sengekanten. så koser vi litt, slår av lyset og synger en sang. så går vi. hun lager av og til litt små lyder. men da går vi ned legger henne i sengen og sier natta og går. da gir hun seg fort

hun er 23 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...