Gå til innhold

Til dere som gruer dere til barnehagestart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gruet meg i flere uker og i natt sov jeg knapt. Jeg vet at min aktive og sosiale gutt har behov for å være med flere barn og få utfolde seg gjennom lek. Men samtidig er det jo min bittelille baby som har vært sammen med sin mor hver dag i nesten 365 dager...og hva om jeg likte de som skulle ta seg av gutten min? Må bare si at det ble en god start, de på avd var utrolig sympatiske og virket genuint opptatte av å bli kjent med sønnen vår. Kontaktpersonen vår fikk raskt en god respons fra sønnen min, t.o.m en kos og det har kun vi som foreldre fått tidligere! Jeg gikk ut av barnehage 10 kg lettere! En liten og oversiktlig avdeling med fin mix av 1 til 2 åringer og masse gøye leker, rom og fint utearealet. Ja, det blir tøft når han skal være en hel dag der alene men jeg vet ihvertfall at han har det bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde desverre ikke helt den samme gode følelsen etter 1. dag og tror det gjør at det ble litt vanskelig for meg nå. Mange hyggelige folk men primærkontakten hans var lite "sammen" med han. Viste lite initiativ til å få kontakt med han selv om han var på "vandring" rundt om og mulighetene var mange. Vi var der ca to timer og hun var nesten ikke med gutten min. Håper det blir bedre i morgen, om ikke så kommer jeg til å gi beskjed.

Skrevet

Slik du beskriver det, Godgutten min, var det også for oss- Ingen tok initiativ til kontakt, selv om vi tok det opp etter noen dager. Det bli ingen god start for oss. Håper det hjelper å si i fra for dere. Gi oss gjerne en rapport om hvordan det går videre!

Skrevet

ja da skjønner jeg deg godt Godgutten! For den kontakten, genuine interessen og initiativet var gull verdt for meg. Uteareal og leker betyr jo lite, det viktigste er jo at du virkelig blir trygg på at noen både ser og bryr seg godt om sønnen din. La det nå gå en eller to dager til av innkjøring slik at de får sjansen til å bedre inntrykket, kanskje de er litt forsiktige med å nærme seg gutten din til han blir litt mer vant med barnehagen? Vi var flere som startet hos oss og så at det var litt forskjellig fra barn til barn, min gutt har alltid vært veldig oppsøkende, spesielt mot kvinner og tok selv initiativ til å leke med henne,.

Skrevet

Takk for trøstende ord :-) Det gikk veldig mye bedre i dag og jeg er svært lettet.

Skrevet

Så kjekt å høre, det går seg nok til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...