Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Nå er jeg drittlei av å prøve å få jenten min på 8 mnd til å ta pupp. FOr 2 uker siden ammet jeg til hvert måltid. Måtte ta henne med meg inn i sengen og ligge å amme henne, men nå har jeg knapt klart å amme henne om kvelden. Hun vrir seg unna og skriker. Får melken til å komme slik at hun ikke skal kave med det, men likevel. Nå bare ler hun av meg, tar tak i puppen og biter kraftig i. Vil ikke ha i det hele tatt og jeg blir så lei og frustrert. Har lagt det frem for helsesøster og hun bare sier jeg må forsøke, forsøke forsøke og pumpe i mellomtiden for å holde oppe produksjonen, men det har ikke jeg giddet fordi det kommer veldig lite når jeg pumper. Og jeg hater å pumpe! Noe jævla drit. For 3 dager siden ammet jeg begge brystene, i forgårs bare høyre og i går bare venstre og i dag 0,0000.
line_n & sara Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 støtter deg helt og fult i ammeslutt, ja! når det bare er slit, er det bare å slutte!! helsesøster er bare "programert" til ammepress!
Nusse_83 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 bare slutt, du har gjort en flott jobb til nå
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Snufs, det er grådig tøft å vedkjenne seg det... Lille babyen min vokser så fort... HI
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Det er ikke så uvanli at barn bestemmer selv når de ønsker å slutte å amme. Da storebror var 8 mnd nektet han mer. Lillebror sluttet etter 4 mnd. Greit for meg, de har fått de viktigste dråpene, og jeg synes ikke amming er såååå stas.
2hærligegutter Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Syntes du har gjort en god jobb jeg. Ungen er som du sier 8 mnd, da er det vel bra da. Jeg slutta når eldstemann var 8-9 mnd, pga allergi var lei av å måtte holde meg borte fra alt mulig
tullehøna Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Du har vert kjempe flink som har amma i 8 mnd. Eg kjenner mange som slutter å amme ved 9 mnd, så om du gir deg no så er det ingenting å klage over. Det er forskjell på unger, og man skal jo ikkje tvinge mat i dei små kroppane...
FrøkenKnallkul Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har en gutt på 8 mnd som begynner å bli mindre og mindre interessert i puppen. Foreløpig går det forholdsvis greit, men er usikker på hvor lenge det går. Jeg nevnte dette for helsesøster på 8 mnd kontrollen, hun sa at enkelte barn avvenner seg selv i denne alderen (og senere), sånn var det bare! Kanskje det er det du opplever nå? Jeg kommer ikke til å tvinge gutten min, dersom han ikke vil. Har tro på at de må få styre dette litt selv, når de begynner å bli såpass store. Ulempen er jo at vi da må begynne med mme, det er det som bekymrer meg mest... Han har aldri tidligere tatt flaske.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Hvis hun er 8 mnd er det vvel bedre å gi henne fast føde en å tvinge henen til å ta puppen. Syntes det er fantastisk hvis du har klart å fullamme så lenge. Når min var 8 mnd fikk hun tilbud om pupp morgen kveld og en gang på natta. ofte ville hun ikke ha så da lot jeg det være. Ho er nå 11 mnd og får tilbud før ho skal legge seg men er sjelden ho vil ha puppen. Tar ho heller ikke puppen de to neste kveldene så kommer jeg ikke til å tilby ho mer heller. Ho er tydeligvis helt klar for å slutte med den.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ikke fullammet til nå da... men begynte med grøt i 5-mnd alder. Og hun begynte å få MME da hun var bare noen uker til produksjonen tok seg godt opp og jeg slappet mer av. HI
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Synes du er kjempeflink som har ammet så lenge Jeg ga opp etter 2 mnd, da 90% av alle måltidene bestod av først pupp (dersom hun ville ha), og så mme.... Jeg orket bare ikke lenger. Slet også med å komme meg fysisk etter komplikasjoner etter akutt keisersnitt. Synes det var veldig trist å gi opp. og jeg har sendt mange mindre mene og oppgitte tanker og gloser til ammepolitiet!!! Både mannen min og jeg, og flere av våre venner er faktisk flaskebarn og vi har det veldig bra og er sunne og friske alle sammen. 8 mnd med amming må da være veldig bra Prøv gjerne igjen, men ikke stress!
du og jeg og vi to Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Jeg trodde først du hadde skrevet feil, at du mente 8 uker - men ser jo at hun er 8 måneder. Rart av helsesøster synes jeg, ikke bry deg om henne. Hun burde egentlig få et lite tips om å ikke gi sånne råd som det der. Hun avslutter ammingen selv jenta di, og du har gjort en flott jobb! Du hadde også gjort en flott jobb om du hadde gitt MME frem til nå...
Smellt P. Tjukka Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Min første begynte å bli lei puppen da hun var 7 mnd. Flasken med mme var mer fristende ;-) Hun kuttet helt ut da hun var 9 mnd . Helt greit syns jeg ! Gjør som du og babyen din har det best ! Slutt hvis hun ikke vil ha ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå