2hærligegutter Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Vet man skal være forsiktig med jordbær når man ammer, men hvordan er det med jordbærsyltetøy. Det er jo kokt, så ville vel kanskje tro at det skulle gå greit.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Hvorfor skal du være forsiktig med jordbær når du ammer da, det har aldri jeg brydd meg om... Trodde det bare var en gammel myte jeg...?
*mamma*til*markus* Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Det kan du nok prøve.. Men hvis du vet med sikkerhet at barnet reagerer på jordbær, ville jeg kanskje vært litt forsiktig med syltetøyet også.... Men man må nesten bare prøve seg fram altså.
*mamma*til*markus* Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Jordbær er en ting som barnet ditt kan få vondt i magen sin av.. Akkurat som mye annet:) Det er nok ingen myte,men forskjell fra barn til barn:)
Sannali Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hvis man skal levere morsmelk til sykehuset er det visstnok restriksjoner på skalldyr og jordbær. Utover det tror jeg hver enkelt mor må prøve seg frem på barnet sitt. Selv har jeg spist jordbærsyltetøy nesten hver dag og også ferske (så ferske man kan få dem i Norge på denne tiden:)...) jordbær uten problem.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Det er ikke lenger slik at man skal holde seg borte fra jordbær,kål,løk reker osv når man ammer. Dette får man kun beskjed om hvis det er disponert allergi mot noe i familien. Man må nesten bare prøve seg fram hva babyen får vondt i magen av og ikke. Du kan stort sett spise det du vil!
2hærligegutter Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har allergi, derfor er jeg veldig forsiktig, og vet jo at jordbær kan være allergifremkallende
Mammapudding Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Leah får vondt i magen hvis jeg spiser jordbærsyltetøy, men tror bare du bør prøve deg fram..merker fort om babyen din ikke tåler det.
Snupi27 Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 det er ikke fordi babyene kan få vondt i magen av jordbær, men fordi om noen i familien har jorbærallergi så kan det føres over til barnet =) om ingen i familien har allergi mot jordbær så er det ikke farlig.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå