Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Er det andre som er plaget av kramper i bena om natten? Jeg er oppe hver natt og går rundt i ørska for å bli kvitt krampene. I natt var jeg så utafor at jeg reiste meg, svimlet, og datt tilbake i senga, nesten over sambo'n. Farlig dette jo! Hva kan jeg gjøre for å avhjelpe problemet? Går med støttestrømper hver dag, og legger bena høyt når jeg sitter.....
mammatilsommeren Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Da er vi to.....flere ganger jeg har våknet om natta med krampe enten på en eller begge beina......AHHHHH og det er så vondt! Mannen sier det er fordi man drikker for lite vann!!!! Men da må jeg på do hele tiden!!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 det er fordi dere mangler kalium. Spis bananer..det innholder det=)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Er ikke så ille som dere, men våkner om natta en gang i blandt med kramper spes i høyre legg. Er vel ganske så normalt har jeg skjønt, men fryktelig slitsomt da...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2008 Daskal jeg rett på butikken og kjøpe bananer! Kan umulig være skadelig å prøve... Kan jo ikke risikere å ta livet av sambo... neste gang jeg velter over ham i senga er jeg sikkert 5 kg tyngre også :-DDDD
Vitamin Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Har også kramper nesten hver natt. Begynte å spise masse frukt, hvilke som helst frukt - og det hjalp litt. Har nå mindre kramper :-)
ludda Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 oh yes!!!!!kramper i beina er plagsomt.Jeg har begynt med kalsium tabeletter å nå sover jeg endelig godt om natta igjen:-)Kun en natt innimellom jeg kjenner anntydning til krampe.Absolutt å anbefale.Løp på apoteket å kjøp kalsium.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 Magnesium. Jeg tok allerede magnesium/kalsium tilskudd, men det er viktig at man får i seg NOK magnesium. Dro på helsekosten og kjøpte et preparat som er basert på matstoffer så det taes opp lettere. Det kostet rundt 200 kr for en eske med X antall piller. Mulig det står på boksen at dette ikke skal spises av gravide, men det er bare fordi de "må" skrive dette fikk jeg vite av en meget flink naturopat. Jeg har i hvertfall ikke bekymret meg over dette utsagnet. Jeg hadde helt jævlige kramper hver natt, og dette gikk over nesten med en gang jeg begynte å ta magnesium, i ca uke 10. Er nå i uke 17 og alt er vel mad babyen. I dagens kosthold mister vi veldig mye magnesium og derfor oppstår mangelen. Hvis man er bittelittegranne aktiv og trener litt, så oppstår mangel lettere også. Jeg anbefaler det på det sterkeste! Lykke til.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 PS, det er lurt å spise nok kalsium også for balansen mellom magnesium/kalsium er viktig, så ta evt en kalsium tabelett og to magnesiumtabeletter, det er det jeg gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå