Gå til innhold

forover eller bakovervendt i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et acta grako bilsete til snuppa. Det står nå bakovervendt. problemet er at vi har 2 biler og i min bil står det et gammelt bil sete..det er fra 2002. det er forovervendt.

Jeg vurderer nå å snu acta grako sete slik at det kan brukes i begge bilene. (for dere som har et slikt sete vet dere at det ikke er bare å flytte det fra bil til bil hvis det er bakovervendt..) Merker også at snuppa sitter trangt med bena slik hun sitter nå.

Synes dere det er for tidlig å snu sete? hun er snart 17 mnd...

Vet det er mange som mener de skal sitte bakover vendt til de er 3-4 år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg hadde ikke gjort det. Min 2 åring sitter bakovervendt ennå.

Skrevet

Jeg syns det er for tidlig å snu det, ville heller ha kjøpt et extra sete som man kan ha bakovervendt i bil nr 2. Eventuelt kjøpe et brukt sete så det ikke blir så dyrt...

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt et ekstra sete og hatt en i hver bil. Tar jo litt tid å montere selv om det er forovervendt.. Og hun bør sitte bakovervendt en stund til.

Skrevet

jenta mi sitter forovervendt og er 2 1/2 år.

Skrevet

jeg synes det er for tidlig, og hadde uten å blunke kjøpt et nytt sete.. barneseter som er 5-6 år gamle, bør byttes ut etterhvert, da plastikken eldes og kan få svakheter. dette sier produsenten av acta graco til oss(jobber i butikk)

de anbefaler å bytte ut etter 6 år. så jeg hadde kjøpt et nytt bakovervendt sete til bilen din, og hatt graco setet bakovervendt der det står. det finnes seter som man kan ha begge veier som går til 36 kilo tror jeg, da kan du bruke det lenger også, fremovervendt.

Skrevet

Vet ikke om det er annerledes med de nye setene, men vårt Acta Graco fra 2005 kan man ikke bruke framovervendt før barnet er 15 kg. Dette visste ikke vi da vi kjøpte det, og vi bruker nå fremdeles et gammelt sete til snuppa på 3,5 fordi hun ikke veier mer enn 13...:o)

Skrevet

I mine øyne har ikke dette noe med meninger å gjøre. Her er det snakk om barnets fysikk og hva man enn måtte mene så er ikke barnet fysiskt sterkt nok til å tåle påkjenningene en kollisjon vil påføre dem ved å sitte forovervendt før de er min. 4 år.

Prøv å kjøpe et større sete som f.eks. Britax Two Way Elite, bakovervendt opp til 25 kg. Eldste jeg vet som har brukt dettet setet var 6 år og 9 mnd, så om ikke ditt barn får plass der må det være verdens største barn på 17 mnd.

Mitt barn er forøvrig 2.7 år og sitter helt fint bakovervendt i sitt sete :)

Skrevet

TWE er forøvrig lett å flytte fra bil til bil :)

Skrevet

Jeg lurer fælt på hvor gammel et barn på 2,7 år er.

2 år og 8,4 mnd det? :-)

Skrevet

Må bli noe sånnt ja...

Hihi...

Skrevet

;-)

Måtte bare, er noen morsomme aldersformuleringer her inne;-)

Skrevet

Åhh ja, mange av de. Min personlige favoritt er 37,5 mnd. Er det ikke på tide da å regne i hele eller halve år?

Skrevet

Hadde ikke vurdert å snu henne engang, tuppa mi er 2 år og lang, men jeg håper på å ha henne bakovervendt i hvertfall 1 år til, om ikke 2..

Så lenge hun har plass skal hun sitte bakovervendt.

Skrevet

Jeg var en smuletrøtt kl. var 1:09 og jeg hadde akkurat kommet hjem fra jobb :)

Det jeg mente å skrive var 2 år og 7 mnd, men det var kanskje alt for vanskelig å forstå en slik grov skrivefeil? =P

Skrevet

min sitter forovervendt og har gjort det en stund. tror ikke det er noe fare. min er 2.5 år

Skrevet

Tør jeg spørre hvorfor du ikke tror det er noen fare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...