Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Når ga dere babyen deres flaske første gang? Har hørt at hvis jeg begynner for tidlig ødelegger det for amminga, og hvis man begynner for sent kan det hende ho ikke vil ta flaske? Er litt redd for å vente for lenge tilfelle ho brått ikke vil ta flaske. Kunne jo vært fint å ha en fri kveld innimellom etterhvert og det er jo vanskelig hvis ho ikke vil ta flaske... mulig dette er en teit bekymring og at de fleste barn tar flaske men vil gjerne høre deres erfaringer??
line_n & sara Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 jeg måtte begynne med flaske når sara var ca 2 uker, pga supersåre brystvorter! måtte ta meg ammefri i to dager, og snuppa var fornøyd med flaska, hun! gikk fint å starte med pupp igjen også, ikke noe problem! hvis jeg får flere barn, skal jeg introdusere flaska tidlig, og vedlikeholde teknikken med en flaske i ny og ne! vi gir en flaske hver kveld, vi da, så sover snuppa bedre og lengre! har et par på barselgr som ikke prøvde flaske før barnet var 3 mnd, og de opplever flaskenekt! tror ikke du ødelegger så mye for amming, dersom du begynner tidlig..tror det bare er en advarsel man er nødt til å gi, siden det skjer en skjelden gang!
Gjest Orkideen - Har født Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Jeg begynte med flaske da jenta mi var 3 uker gammel da jeg trengte ekstra tilskudd av Nan på grunn av lite melk. Det fungerer helt fint. Hun blir fem uker i morgen og har ingen problemer med å vesle mellom flaske og bryst.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Jeg prøvde vel å gi jenta mi flaske første gang da hun var ca. 1 måned gammel. Det fungerte kjempebra og har absolutt ikke ødelagt sugetaket hennes eller noe. Tror ikke det er så vanlig at det ødelegger for ammingen som folk skal ha det til, med bare en flaske i ny og ne! Jeg har som line n_Sara over her også erfaring med et par som prøvde å gi sønnen sin flaske da han var 3 måneder og det var ingen suksess. Han tar fortsatt ikke flaske. Så konklusjonen er vel at jeg anbefaler å prøve å gi babyen flaske ganske tidlig for å unngå flaskenekt, altså helst før de er 3 måneder :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Babyen min fikk flaske fra dag 1 ettersom ho ikke ville amme. Tok flaske de første ukene og så begynte ho å amme. Nå får ho begge dela, gjerne flaske til kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå