Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed på sykehuset om å ta jern tabletter frem til 6 uker kontrollen. Men får skikkelig vondt i magen av disse. Får babyen for lite jern i seg med morsmelken hvis jeg mangler jern? Tips til mat jeg kan spise som inneholder mye jern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig å spise seg opp ved jernmangel. Lever og rødt kjøtt har mye jern, kornprodukter. C-vitamin for å øke jernopptaket; sitrusfrukter, kiwi. Hva med å prøve flytende jerntilskudd. Spør på helsekostbutikken.

Skrevet

Brokkoli!

Fikk også tips av en mor i bhg jeg jobber om å drikke rødbetesaft, skal visstnok være knall for jernmangel :-)

Skrevet

Hvilke tabletter tar du? Jeg fikk anbefalt Niferex av fastlegen da jeg har hatt samme plager som deg ved bruk av andre jernpreparater. Har gått på disse daglig i 10 mnd og ikke opplevd noen plager.

Skrevet

Hei HI,

får babyen din vondt i magen av jerntilskuddet?

Vet ikke hva du bruker men jeg har brukt Hemofer under graviditeten. Den er snillere mot magen og ga ingen magesmerter hos meg hvertfall. Tok 3 tabletter om gangen da. Jeg burde fortsatt men redd for diverse... :-/

Skrevet

kan jeg spørre hva du er redd for? (ikke slemt og ironisk spørsmål. - må nesten presiseres i disse utrivelige Dib-dger)

Skrevet

hehe, det går jo greit, jeg ble sydd veldig mye og har absolutt ikke lyst til å bli forstoppet før jeg har grodd...!

Og så får vi heller prøve å gjøre dagene her litt mer hyggelige.

Skrevet

Jeg tåler heller ikke jern, kastet opp blod da jeg prøvde Niferex. Men floradix flytende jerntilskudd hjalp meg, i tillegg til å spise leverpostei og drikke et glass appelsinjuice etterpå. (c-vitaminer øker jernoptaket.) I tillegg drakk jeg mye rooibush-te (uten sukker ) og da fikk jeg normalt jerninnhold igjen.

Skrevet

Gå til legen og få resept på flytende jern, sprøytes rett i blodet og du slipper bivirkninger. (det settes i skinka, du må gjøre det hos legen) Er litt dyrere, men absolutt verdt det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...