Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Fikk beskjed på sykehuset om å ta jern tabletter frem til 6 uker kontrollen. Men får skikkelig vondt i magen av disse. Får babyen for lite jern i seg med morsmelken hvis jeg mangler jern? Tips til mat jeg kan spise som inneholder mye jern?
Legekjærringa Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 vanskelig å spise seg opp ved jernmangel. Lever og rødt kjøtt har mye jern, kornprodukter. C-vitamin for å øke jernopptaket; sitrusfrukter, kiwi. Hva med å prøve flytende jerntilskudd. Spør på helsekostbutikken.
Hikken Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Brokkoli! Fikk også tips av en mor i bhg jeg jobber om å drikke rødbetesaft, skal visstnok være knall for jernmangel :-)
Sannali Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Hvilke tabletter tar du? Jeg fikk anbefalt Niferex av fastlegen da jeg har hatt samme plager som deg ved bruk av andre jernpreparater. Har gått på disse daglig i 10 mnd og ikke opplevd noen plager.
ClarySage Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hei HI, får babyen din vondt i magen av jerntilskuddet? Vet ikke hva du bruker men jeg har brukt Hemofer under graviditeten. Den er snillere mot magen og ga ingen magesmerter hos meg hvertfall. Tok 3 tabletter om gangen da. Jeg burde fortsatt men redd for diverse... :-/
Sannali Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 kan jeg spørre hva du er redd for? (ikke slemt og ironisk spørsmål. - må nesten presiseres i disse utrivelige Dib-dger)
ClarySage Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 hehe, det går jo greit, jeg ble sydd veldig mye og har absolutt ikke lyst til å bli forstoppet før jeg har grodd...! Og så får vi heller prøve å gjøre dagene her litt mer hyggelige.
OsloMor Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Jeg tåler heller ikke jern, kastet opp blod da jeg prøvde Niferex. Men floradix flytende jerntilskudd hjalp meg, i tillegg til å spise leverpostei og drikke et glass appelsinjuice etterpå. (c-vitaminer øker jernoptaket.) I tillegg drakk jeg mye rooibush-te (uten sukker ) og da fikk jeg normalt jerninnhold igjen.
kokelimonke Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Gå til legen og få resept på flytende jern, sprøytes rett i blodet og du slipper bivirkninger. (det settes i skinka, du må gjøre det hos legen) Er litt dyrere, men absolutt verdt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå