Turtelduen Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Har ikke lyst. Har bare frem til sommeren igjen. Men skal nå 4 uker i praksis... For ikke lenge siden var jeg 3 uker ute og var syk hver fredag pluss hodepine hver dag etter 12... Er gravid og syns det blir vanskelig med 4 fulle uker... Aller helst vil jeg jo fullføre, heller få kortet ned på dagene. Ikke 8-16 dager, men 8-13/14 dager... Noen som har gjort det samme? Opplevd det samme?
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Nei, ikke i praksisperioden tror jeg, da må du søke permisjon. På eksamener kan man ha sykemelding.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Ja visst kan du sykmelde deg, men du verken slipper praksis eller får sykepenger. :-(
3b@rnsmor-30* Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 er det ikke noe sånt om at du skal ha visst mange timer for å få godkjent praksis?? da kan det vel bli et problem.... kan du ikke snakke med en studieveileder eller noe?
yasmina Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hvis du sykemelder deg maa du ta praksisen din senere ? iallefall har min soester maattet det. men innimellom har hun laget egen avtaler via veilederen sin saa jeg anbefaler deg aa snakke med han/hun foerst. Lykke til !
Turtelduen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2008 Det er ikke pålagt praksis. Altså så er det ikke påtvunget antall timer. Det er skolen som velger hvor mye vi skal være ute. Vet at jeg ikke slipper praksis, må ta det igjen. Derfor vil jeg heller kutte ned på praksis dagene... Skal snakke med dem i morgen. Men spurte bare her for å høre om det er noen som viste noe.
Sjokoladekaka Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Du kan sjukemelde deg, MEN du må ta igjen det du går glipp av. Det vil seie at du berre utset utdanninga litt. Dessverre går det ikkje å korte ned vaktene/dagane, og det blir ikkje tatt hensyn til di helse. Det er ikkje som jobb, du kan ikkje vere deltidssjukemeldt.
Turtelduen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2008 er du helt sikker? Selv om det ikke er pålagt praksis? Altså så står det ikke at vi må ifølge læreplanen.
Sjokoladekaka Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 ok, då kan det vere anleis. Det eg tenkte var høgskule, og der veit eg det var sånn:) Snakk med skulen, så får du vite kva dei krever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå