S.J.E.F.E.N Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg må ærlig inrømme at minstemann er baby enda (snart 2 år) dette var ikke storesøster,Han er også blitt mye mer løftet på og er mye mindre selvstendig enn det storesøster var, Ja det er forskjell på gutter og jenter men tror likevel det er litt vår(min) skyld også. Har ikke lyst på flere barn så jeg tror kansje jeg prøver å holde han litt baby enda vil liksom ikke gi slpp på babyen min. Noen andre som har en liten baby som ikke egentlig er baby?
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Nei! Jeg må si at jeg ikke synes det er særlig pent og se "babyer" på 2-3-4-5 år som bruker smukk/tåteflaske og blir behandlet av mor som en baby. Har selv to barn, og jeg har ikke latt nr.to være baby lenger enn hun har vært baby.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Frøkna vår fyller 2 år denne uken og jeg kaller henne også for min lille babyjente:-) Noe hun er såre fornøyd med! Men hun er langt fra lite selvstendig! Tvert imot. Hun skal klare alt selv. Hun kler seg selv stort sett hver dag - med unntak av knapper/trykknapper. Men strømpebukse, body med hjelp til knepping, sokker, genser, bukser, støvletter og yttertøy. Alt skal fikses på egen hånd. Nå har hun to storesøstre på 15 og 20 så det er nok en forbindelse med det. Hun har de som sine store forbilder og hermer etter dem i mye:-) Men lille babyen vår - ja det tror jeg hun kommer til å være bestandig. Min mor kaller meg for sin lille babyjente ennå og jeg har passert 41:-)
S.J.E.F.E.N Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2008 Han bruker verken sutt eller flaske, men han er liksom "lillekosebabyen" som gjerne sovner på fanget til mamma.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jeg vet ikke om det er fordi hun er nr. to. Tror heller det har med personlighet å gjøre. Storebror her var veldig utadvent, sosial, veslevoksen, pratet litt (kunne en del ord) og gikk i bhg. da han var 9 mnd. Stor gutt.. Lillemor er 10 mnd. nå, men mye mer baby en storebroren.. hun reiser seg og går med støtte osv, men hun er mer baby. Liker å sitte i ro og leke, snakker ikke noe (bare mamma, pappa, tatt tatt, dada, dææ osv). Hun er nusselig og vinker og klapper og gjemmer seg (borte tittei). Hun er også MYE mer kosete enn det storebroren var. Men hun er også veldig selvstendig type, og kommer nok ikke til å sitte på fanget så lenge til, og denne tiden kommer aldri tilbake så vi benytter sjansen til å la henne være baby..
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Nei, sånn er det ikke her. Minstemann er veldig aktiv og utforskende, og har ikke tid til å kose på fanget (i motsetning til broren) Syns det er flott at han vokser til.
Sjefsmegga Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Hehe.tvert imot her, jeg er så drittlei av baby styr nå at minsta blir vel den som blir tidligst avvent med både flaske og har allerede blitt satt på potta for "trening" i en alder av 11 mnd.... Så her er babyen på god vei til å bli småbarn, går selv gjør hun også :-)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Ja, her er det slik. Lillebabyen min fyller 1 år om 3 uker, men jeg klarer rett og slett ikke å forstå at hun ikke er en bitteliten baby lenger. Nå kan det ha litt å si at hun akkurat har begynt å krabbe, storesøstra gikk når hun var 10,5 mnd og hadde det mye mer travelt enn denne lille bolla. Tror jeg alltid kommer til å se på henne som en liten baby, føles ihvertfall slik nå. Det kommer kanskje av at vi ikke skal ha flere barn også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå