Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg min doppler på posten. Har prøvd en del siden jeg kom hjem men skjønner ingenting...

" Bostos HI-bebe Fetal Doppler"

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du kjøpt den?

Skrevet

Ja...Fikk den i dag..Har prøvd den å finner ikke noe annet enn min egen hjerterytme(etter min manns mening). Hører hjerteslag men høres så sakte ut sier han. Er i uke 15 å har søkt overalt rundt magen,har trykt å makket i snart 1 time. Skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til det merket, men har erfaring med babywatcher. Kan du justere volumet på den? I så fall sett den på fullt, konsentrer deg om området under navlen og ned mot skambenet, og bruk veldig god tid når du leter. Er kanskje bare snakk om millimeter for om du treffer på lyden eller ikke.

Skrevet

Okay, men bare lurte på hvor du hadde kjøpt den jeg da? hehe

Skrevet

Jeg? Babywatcheren har jeg lånt, men hadde de hatt den inne før august skulle jeg kjøpt min egen. www.babywatcher.no

Vurderer å kjøpe en brukt på finn.

Skrevet

Mitt erfaring er at jeg måtte lete mye lengre nede enn jeg trodde. Har heldigvis en liten føflekk som jeg sikter inn mot, hehe, da er det full klaff. ;)

Bruker du gel på? Du hører fort om det er dine eller babyen sine hjerteslag. Start helt nede fra toppen av skambeinet og let saaakte oppover. (min ligger langt nede og litt mot venstre)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg kjøpte min på ebay(min mann gjorde det). Har nå vært i sengen,har holdt doppleren rundt navelen i over 15 minutt..søkt og vært tolmodig..alt som kommer opp er vanlige rolige hjerteslag som om det var mitt eget. Har hatt i nye batteri å de virker som om den bare ikke virker.

Skrevet

Men prøv under navlen og helt ned mot skambenet.

Skrevet

Ja jeg så på finn.no og fant en der til en grei pris, sendte ho en mail:)

Skrevet

Tenker og på å kjøpe en slik doppler, men noen som vet hva prisen ligger på? Tenkte kanskje å kjøpe brukt, så jeg synes det er greit å vite hvilke pris de ligger på i butikken;)

Skrevet

De finnes i mange prisklasser. Babywacther koster ca. 1200 kr ny. og jeg fant hjertelyden før jeg var 8 uker på vei. Riktignok med volumet på fullt og såvidt hørbar lyd. Det finnes også billigere dopplere, men jeg har intrykk av at man må vente lenge etter uke 12 for å finne hjertelyden, og da er vel kanskje litt av poenget vekke.

Skrevet

1095 kostet den visst.

Skrevet

Man behøver ikke legge så mye penger i det. Jeg har en fra ebay, den heter angelsounds. Sikkert mye enklere enn de dyre, men kostet meg litt over 200,-inkl frakt og hørte hjertelyden fra første gang. (var da 12 uker)

Skrevet

oi, det var jo kjempebillig! har ingen erfaring med å handle på ebay, men det fungerer kanskje greit...?

Må inn å se nå om jeg finner noen!:D

Skrevet

takk for link!:)

Var jo så mange å velge mellom jo!:P

Men er det slik at jeg bare kan høre med øreklokkene, eller er det høytaler på disse...?

Skrevet

Må bruke headset, men du kan plugge i et til slik at dere begge to kan høre samtidig. Kan også ta opp lyden på pc feks. :)

Skrevet

kjøpte du foresten fra Hong Kong...? Ser han har mange gode tilbakemeldinger, men kan ikke hjelpe for at jeg er litt skeptisk... Særlig når det er forhåndsbestilling liksom...Så redd for at jeg betaler og ikke får det jeg betaler for..:(

Skrevet

Skal du handle på ebay anbefaler jeg deg å opprette en paypal-konto. Det kan du gjøre første gangen du skal betale for noe

Skrevet

okej...hehe... hva er det...?:P

Skrevet

jeg kjøpte på e bay, til han fra japan. Er stor fornøyd, tok ca 10 dager å få den. Jeg hørte hjertelyden med en gang;)

Skrevet

Men hva blir forskjellen på en slik doppler og vanlig stetoskop da...? Hvis du må bruke øreklokker når man hører hjertelyden blir det vel noe det samme som stetoskop...? eller...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...