Gå til innhold

Beregning av foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 60% fast stilling som sykepleier, men tar endel ekstravakter utenom. Noen som vet hvordan de beregner foreldrepengene mtp ekstravaktene? Vil alle kvelds/ natt/ helg tilleggene også bli tatt med? Ringte på NAV men snakket med en som ikke hadde peiling...Hun som hadde med dette å gjøre var sykemeldt, bad om at jeg kontaktet dem om noen uker. Håper noen har erfaring, for jeg gidder ikke jobbe så masse om det ikke blir tatt med i beregningen.... På forhånd takk for svar.... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får gjennomsnittet av det siste året.. Hadde en 60 % fast stilling, sykepleier jeg også, og jobbet litt i tillegg... Ekstravaktene ble også med i beregningen:)

(Jeg gikk også ned til 50 % stilling rett før jeg gikk ut i svangerskapepermisjon..)

Skrevet

Det høres bra ut. Men da måtte du vel selv be om å få siste 12mnd med i beregningen eller skjønte de dette selv?

Skrevet

De gjorde det faktisk selv.. helt utrolig, hehe.. Hadde så mye trøbbel med dem sist, så var så deilig at dette ble i orden med en gang...

Men er jo veldig greit å skrive det på søknaden da....

Skrevet

Snakket med NAV og de sa at de beregner ut fra de tre siste ukene om man ikke ber om noe annet selv.

Skrevet

Så bra at det ordner seg greit for noen. Føler at nesten alle må krangle seg til penger. Stemmer det at arbeidsgiver betaler ut for den faste summen og at NAV betaler for ekstravaktene? Har hørt så mange varianter at jeg blir totalt forvirret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...