silkeføre Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Trenger tips til salmer/sanger og tekster (lese selv) som egner seg i kirken!
plass'n Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Til opplesning har André Bjerke et fint dikt : Det største mysterium er ikke mer enn det: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill, når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til ! (En sang-eller til opplesning): Takk Gud mel: Jeg vet en deilig have(No livnar det i lundar) Takk Gud for alle under som du lar oss få se for barnet som nå blunder hos mor og far i fred. Takk Gud for kirkens glade innbydelse til dåp så alle vi kan ha det vidunderlige håp Takk Gud for jord og himmel for dag som er og var blant verdens men'skevrimmel fant du oss der vi var Takk Gud for våre kjære og dem vi tenker på takk for at du vil bære så vi kan målet nå. OG EN TIL Her ligger det et lite barn (Mel: Jeg folder mine hender små) Her ligger det et lite barn som nettopp nå er døpt fridd ut av onde makters garn og i Guds godhet svøpt. Det veksler mellom smil og gråt ja, livet er jo slik men vi kan se når år er gått: Guds signing gjør oss rik Så smil du lille døpebarn og skrik hvis du har lyst For Gud er med deg hver en dag Han har din panne kysst ! SALMER: Alltid freidig C.Richhardt Alltid freidig når du går veier Gud tør kjenne selv om du til målet når først ved verdens ende Aldri redd for mørkets makt stjernene vil lyse Med et Fadervår i pakt skal du aldri gyse Kjemp for alt hva du har kjært dø om så det gjelder da er livet ei så svært døden ikke heller ` Vær meg nær o Gud negro spiritual Vær meg nær o Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg gråter Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg ber til deg, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær Når jeg synger Gud, vær meg nær (3x) å Gud, vær meg nær W Med Jesus vil eg fara Elias Blix Med Jesus vil eg fara på livsens ferd i lag Gud lat den samferd vara alt til min døyand dag Det er mi høgste æra det er mi største ros hans fylgjesvein å vera og vandra i hans ljos Du til di grein meg sette alt i min fyrste vår med livsens dogg meg vætte gav sol og signa år Du vil og vokster gjeva alt til min siste slutt Lat meg i deg få leva i deg få anda ut !
Anonym bruker Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 jeg synes denne er veldig fin. den står i salmer 97 tror jeg. Det skjer et under i verden Hver gang et barn blir til, Over det gryende livet lyser Guds skaper smil. Ingen på jorden er himlen så nær som barnet Han tar i sin favn, som barnet Han tar i sin favn. Det skjer et under når barnet møter oss hud mot hud, øynene speiler Guds himmel, gir oss et glimt av Gud. Ingen på jorden er himlen så nær som barnet Han tar i sin favn, som barnet Han tar i sin favn. Det skjer et under i kirken, større enn verden vet. Barnet får del i Guds rike, svøpt i Hans kjærlighet Ingen på jorden er himlen så nær som barnet Han tar i sin favn, som barnet Han tar i sin favn. Det skjer et under i dåpen, her skapes liv av ord. Barnet er størst i Guds rike skjønt det er minst på jord. Ingen på jorden er himlen så nær som barnet Han tar i sin favn, som barnet Han tar i sin favn. Så la oss synge i glede, nå er guds Ånd oss sendt, vannet blir kilden til livet, her har et under hendt. Ingen på jorden er himlen så nær som barnet Han tar i sin favn, som barnet Han tar i sin favn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå