Gå til innhold

Ikke krangle innlegg men vil helst være anonym...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ble gravid så fikk jeg masse kviser øverst på ryggen og skuldrene... og tenkte som så at det hadde med svangerskapet å gjøre... men nå sitter jeg her 2 mnd etter fødsel og har fott noen vanvittig vonde underjordiske kviser over hele ryggen og ansiktet...

HJJJJEEEEEEEEEELLLLLLLP!!!!!!

Og det er helt forferdelig... hva kan gjøres?? Noen som har tips...

Tør ikke å dra til spa og få dyprens heller... eller hudpleie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, det er hormoner for deg, det ja! Har og har hatt samme problem selv, og det var ganske hardt siden jeg omtrent ikke hadde kviser før første graviditet.. På vgs ble jeg kalt "babyface" pga min glatte hud, og nå går jeg aldri med ryggen bar.. Men det blir bedre når ting stabiliserer seg.. Og det har ikke hindra meg i å bli gravid igjen! For min del ser det ut til at det er en del av gamet, desverre...:-)

Det jeg er nøye med er å holde oppe blodsirkulasjonen. Vask godt når du dusjer (mange anbefaler DrGreve også på kvisete rygg, jeg bruker mye forksjellig- det jeg har funnet ut at virker er å stimulere området. Ikke klem ut alle kvisene, da blir det arr.. Det beste middelet jeg har funnet, er en alge-leire-innpakning jeg kjøpte på heleskost. Fåes på tube. Det er skikkelig søle, altså, og det tørker godt ut og tilfører mineraler. Men du må få noen til å smøre deg inn (jeg bruker/misbruker lillesøster - vil ikke at samboeren min skal ta på det, helst ikke se det engang.. :-/) Lykke til!

Skrevet

Hei hei, jeg er plaget med akkurat det samme.. Men mine forsvinner ikke uansett, og er også kjempe vonde og til tider betent.. Jeg gikk til legen min og han skrev ut noe som hele Dalacin som skal smøres på huden der kvisene er. Har nettopp begynt på den så vet ikke helt om det funker, men regner med det.

Hør med legen din du dersom det plager deg virkelig, det finnes løsninger:)

forresten, Dalacin er vel det eneste kvisemiddelet som fås av legen når man er gravid eller ammer..

Skrevet

jeg ammer desverre ikke.... så kanskje jeg kan få noen sterkere saker...

for dette er så uappetittelig...

de er vonde, klør og mega store underjordiske... au.. og jeg klarer ikke å la vær å klø tilbake.

ligner litt på sikkelige myggstikk... men de gjør vondt når jeg kommer borti...

takk for tips!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...