Gå til innhold

Har dere overskudd til et sosialt liv?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg har det! Den minste anstregelse gjør at jeg blir dårlig, bytur på fredag - da måtte jeg slappe av resten av helga.. slik har det vært hele tiden, er i uke 31 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars. Det hørtes slitsomt ut å ha det slik.

Jeg er slik skrudd sammen at jeg får energi av det sosiale. Og de personene/situsjonene jeg ikke får energi av - de holder jeg meg unna.

På fredag var vi 10-15 venninner som var ute og spiste og så på konsert. Veldig koselig og bra på alle måter. Var selvsagt sliten når jeg kom hjem, men psykisk oppskrudd! ..og det har jeg vært resten av helgen også.

Når det er sagt er jeg også veldig "flink" til å ta meg tid for meg selv. Sette meg litt på BiM, zappe på TV eller noe annet jeg kobler av med.

Uten disse smutthullene og stille stundene er det ikke sikkert jeg heller hadde vært så klar for sosiale sammenkomster.

Jeg er snart (uke 28 nå) trebarnsmor + to "bonusbarn" annenhver uke, så det er ikke slik at jeg "bare" har meg selv å tenke på. Men hvis jeg tenker litt på meg selv først (faktisk!!), så nyter alle så godt av det etterpå. Både jeg, min mann, våre barn og venner. I tillegg får jeg ny input og noe annet å bryne hodet mitt på enn skjønnlitteratur og ukeblader.

Håper du får litt tid for deg selv - og ikke slit deg ut med dårlig samvittighet for alt du ikke orker - så skal du se du blir sulten på et liv også utenfor husets fire vegger! Her skal du få et sosialt medvindspust!!

(..og du...BiM KAN jo være sosialt det også!!!)

Skrevet

Jeg er et typisk hjemmemenneske. Er nesten aldri på besøk hos noen, og liker ikke få besøk heller. Er kjemperart , og jeg kunne ønske at jeg var stikk motsatt. men trives godt i mitt eget (og fam) selskap, og kjeder meg fort i andres. Men håper det går over !

Skrevet

Jeg vet godt hvordan du har det. Har selv vært totalt utslitt i mesteparten av svangerskapet.. et ork å bare stå opp.. Hvis jeg begynte med litt husarbeid eller fikk besøk som jeg måtte varte opp så var jeg skutt resten av dagen og kanskje dagen etterpå.. men når jeg passerte uke 34 så kom jammen energien. Nå har jeg satt bort krykkene (pga bekkenløsning.. ) og jeg vasker vinduer, stryker gardiner, rydder i skuffer og skap, lager lunsj og middag, kjører barn til fotball og dans, rydder huset.. (Støvsuging og vask av golv tar sambo for sikkerhetsskyld...). Så det er såå rart at jeg plutselig har energi til å gjøre sånne ting. Tar en roligere dag innimellom... Nå er jeg i uke 37 og ganske stor.. men jammen går det allikevel.. Ute med venninner på lunsj rett som det er...

Skulle jammen ønske svangerskapet hadde vært sånn hele tiden.. men vi krysser fingrene for deg at energien kommer etterhvert...

Skrevet

takk for oppmuntrende svar:)

Skrevet

sosialt ? hva sa du?? :D blir lite av det gitt, går mest i kaffebesøk , for mer energi og ork har i alle fall ikke jeg

Skrevet

Det kommer helt an på.. Prøver å være litt sosial, men med en lett hanglende form og bekkenløsning, en toåring som krever sitt og et hus som skal holdes i orden, så er det mye greiere å finne veien til sofaen om kvelden enn å dra på besøk o.l. Er ute og finner på ting med venner og slikt innimellom da, men det går litt lengre tid mellom hver gang jeg orker enn det gjorde før jeg ble gravid.

Skrevet

Skjønner akkurat hvordan du har det.. har også vært helt utslitt hele sv skapet.. men beg faktisk å bli litt bedre nå :) i uke 35...

Skrevet

Jeg skyr sosiale settinger nå og dagen. Føler meg så svær og ekkel at jeg ikke liker at folk ser meg. En kan vel si at jeg har isolert meg sosialt. Trist, siden jeg til vanlig er en veldig sosial person. Gleder meg til å kroppem min tilbake, og ikke se ut som et ekkelt misfoster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...