Gå til innhold

Hvordan sjekke om man lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på om det kan være fostervann eller bare tynn utflod, har gått å lurt en stund på det, og begynner å bli lei.

Vist jeg går ned på legevakta, kan jeg sjekke det der, eller må jeg på sykehuset for å sjekke?

Blir bløt daglig, hele tiden, er nødt til å bruke bind/innlegg, vist ikke går det gjennom buksa.

andre som og har det sånn, og det bare er utflod?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også økt utflod, men ikke sånne mengder...bruker innlegg for å slippe lukt, men blir ikke bløtt igjennom.

vet at vi produserer nytt fostervann hele tida, så med moderat lekkasje tror jeg ikke det er farlig, men jeg ville nok sjekket det for sikkerhets skyld. lenge til du skal til kontroll hos JM eller lege da? kanskje du kan ringe JM å spørre henne til råds?

Skrevet

hvis du går å lekker fostervann er det ganske alvorlig! Så det burde du absolutt få sjekket ja! Jeg begynte å lekke fostervann i uke 36 forrige gang og da ble fødselen satt i gang etter tre døgn da det ikke skjedde noe mer!

Fikk beskjed på sykehuset om at hvis vannet hadde begynt å lekke er det ingen vei tilbake. Da blir det fødsel hvis du er kommet så langt at barnet kan klare seg. Man skal ikke gå mer enn tre døgn med lekkasje, med fare for innfeksjon på fosteret.

Det er bare legen/ sykehuset som kan sjekke om det er fostervann. De lukter faktisk på det! Ekkelt!

Kom deg avgårde å få sjekka dette!

Skrevet

Takk for svar.

Det er nesten to uker til jeg skal til legen.

Tror kanskje jeg tar en tur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...