Gå til innhold

Jeg vet ikke hvem barnefaren er.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dere leste rett. Jeg vet ikke hvem barnefaren er. Vet det er et eget forum for dem som har havnet i denne situasjonen, men poster det likevel her, siden jeg føler at de som er her er mer "voksne" av seg.

Grunnen til at jeg ikke vet hvem som er faren, er at jeg hadde sex med to menn i samme mensperiode, under beskyttelse av p-piller. Som tydeligvis ikke funket. Men slik er nå livet en gang.

Det jeg lurer på er om jeg burde fortelle dem det? Det skjer ikke at jeg gambler på at en av dem er faren. Enten skal jeg fortelle alt til begge eller ingenting til begge. Heller nok mest mot det første, siden jeg synes barnefar bør vite at han er far. Men de kommer jo til å få en ekstra belastning de også, i ikke å vite om de skal bli far eller ikke. Men dette er vel likevel det beste? Argumentet for å vente til barnet er født er at mennene ser så forskjellige ut at jeg med 100 % sikkerhet vil kunne se hvem som er far. Men ønsker ikke å gi barnefaren sjokket ved å plutselig ha et barn, han har jo rett til å vite. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre en er mørk i huden, er det jo ingen garanti at du vil kunne se hvem som er faren. Barnet kan jo ligne bare på deg?

Jeg tror jeg ville fortalt det til begge to... Klarer dessverre ikke begrunne det noe nærmere, bare kjenner det på meg at det ville jeg gjort. Men det valget må du nesten finne fram til på egen hånd!

Masse lykke til! :-)

Skrevet

jeg hadde fortalt de begge... som du sier, de har rett til og vite, og jeg selv ville heller gått i uvisshet enn og plutselig få beskjed, skal du finne det ut må du uansett ha en dna prøve...

jeg har selv ei venninne som var i samme situasjon som deg, hun fortale begge, og de tok prøver når hun ble født, det viste seg at han som var faren var ikke han hun hadde trudd mest, og faktisk heller ikke den vi syntes jenta lignet på!

skjønner at du er usikker, men jeg hadde sagt det!

Skrevet

Vanskelig situasjon og sette seg inn når man ikke har opplevd det selv, men jeg tror kanskje jeg hadde fortalt de det jeg, akkurat som det er. Kan jo hende de begynner og lure hvis de ser deg iløpet av svangerskapet, og blir irriterte da, eller at de blir irriterte når de får nyheten etter at barnet er født, kan hende de trenger litt tid for og få bearbeidet den nyheten litt...

Som sagt så er nok ikke eg den rette til og gi råd om dette så lenge jeg ikke har opplevd det selv, men tror jeg ville ha gjort det på den måten..

Lykke til, uansett hva du gjør og ikke gør:)

Skrevet

hadde fortalt d til begge og at de må ta dna test når babyen kommer

Skrevet

overskriften var heldigvis værre enn resten.... først trodde jeg ikke du hadde den fjerneste anelse...men når du har to alternativer er du ikke sååå ute å kjøre....

jeg syns du skal si det til de begge to, at du venter barn og at en av de er far. be de ta dna-testen med en gang, og så snart barnet er født kan det stadfestes hvem av de som er rette faren.

greit å presisere for de at du har brukt prevensjon som har sviktet og at det ikke er med vilje. en kompis som følte seg litt lurt, selv om dama mente hun brukte p-piller, og sikkert gjorde det.

Skrevet

Har to venninner som har vært i samme situasjon og "gamblet".... ' Fedrene forlangte etterhvert DNA og det visste seg at den ene hadde gambla feil. Det ble ille... Heldig var ho som gjetta rett...

Så fortell!!

Skrevet

viss begge er ansvarsfulle pålitelige menner som du kan stole på, fortell begge to sannheten...hadde grubblet mere viss begge eller en av de var upålitelig...de skal jo tross alt ta annsvar for ungen de også...

Skrevet

og ikke skam deg over at du ikke vet det..dette kan skje den beste:) de som dømmer deg detter sååå mye lengre ned når de selv sitter i samme situasjon..en feil, et sidespran eller å være uheldig en helg kan få store konsekvenser...gratulerer med babyen i magen:) ikke bry deg om dømmende mennesker,det kommer du nok desverre til å møte på:) vart gravid før eg vart gift og det er nok til å bli dømmt of baksnakket...så hev deg over det:)

Skrevet

Fortell du :)

Ei jeg vet om her jeg bor hadde sex i fylla,..2 på samme helga eller kvelden..litt usikker..men ikke samtidig da.

Begge visste om de kunne være far..og han ene han var på sykehuset også..ikke under selve fødselen..men vill jo være der når ungen kom itilfelle han var far..og filmet og greier..

Han fikk bekreftet senere at han som var faren også..

Så synes du skal fortelle det jeg :)

Skrevet

huff, føler med deg, kan ikke være en lett situasjon. men min mening er at du må si det nå. ikke noe god ide å vente til etter fødselen. sikkert vanskelig å gjøre, men du får sette deg ned med en av gangen og forklare situasjonen og hvorfor du har valgt å beholde barnet. så får man håpe at gutta har vett nok til å skjønne det og akseptere situasjonen. det må jo faktisk 2 mennesker til å lage ett barn og det må bli forstått. dette er ikke bare din "skyld".

ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

fortell ham. de må jo ta en dna-test etter fødsel så finner dere ut av det! synes ikke noe særlig om å vente til etter fødsel i hvertfall. lykke til!

Skrevet

Liker nicket ditt.

En av de peneste sangene jeg vet...

http://redband.boxxet.com/Marilyn_Monroe/Video_Elton_John_Candle_in_the_wind_live.1j59mz.d

Til HI,

Har egentlig sluttet litt å svare på denne type spørsmål. Jeg har kommet til at de er umulige.. Jeg kjenner ikke deg og ikke disse to mennen. Har svart på innlegg som dette før og har da gått i baret. En opplevde at den potensielle faren ble voldelig. Mitt råd er å snakke med venner og familie som kjenner situasjonen, deg og mennen.

Lykke til

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon, jeg skreiv far ukjent på papiret, men da barnet mitt var 1år så gikk jeg til nav og fikk farsskaps test gjennom dem. Begge to visste om at de kunne være faren, og han ene, som viste seg å ikke være det, tok vare på oss første året.

Jeg så ganske tidlig, selvom begge mennene var fra samme land, hvem som var faren.

Skrevet

Med mindre en av dem er neger er det helt umulig å si med sikkerhet hvem som er faren selv når du har sett babyen. Babyer forandrer seg masse den første tiden. Et eksempel på det er min minste som ble født mørk i huden og med nesten svart hår, noen år senere er alt det mørke borte og ser så nordisk ut somoverhode mulig. Platinablond og lys i huden.

Fortell og ta en skikkelig dna test. Uansett hvem som er farne fortjener han å få litt tid på å forbrede seg, ikke få alt kastet i fanget når barnet er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...