☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 lille jenta mi på 6 uker griner bare når hun skal amme. Hun gjør ikke det på natta når hun skal ha mat bare på dagen, får nesten ikke spist for hun bare griner så sovner hun og våkner etter 5 min skrubbsulten. noen som har noen tips??
line_n & sara Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 tja, det kan være så mangt.. dårlig utdrivningsrefleks? stresser du mye? det kan påvirke utdrivninga, siden det går greit om natta, tenker jeg (man stresser ikke så mye da..) magevondt? prøvd fennikelte før maten? gi babyen en til tre ts m te før mat.. har du forandret ammestilling? ligger du å ammer om natta? isafall, prøv dette på dagen også, kansje hun har en låsning i nakken eller lign som gjør det lettere å ligge.. ville tatt en tur til helsesøster, de har mange gode råd! og de kan se på ammingen din, og kansje de ser hva problemet er!
detbesteiverden Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Kan det kanskje være at hun blir frustrert hvis ikke melka kommer fort nok? Min baby var også sånn. Det hjalp å klemme litt melk ut av puppen inn i munnen på han. Da virket det som at han roet seg litt og skjønte at han måtte jobbe litt for føden:-)
☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2008 tusen takk for svar. Skal bestille time hos kiropraktor og se.
☆:*´¨`*snuppa*´¨`*:☆ Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2008 Ja for hun suger ikkke, virker som hun tror at den skal komme automatisk.
du og jeg og vi to Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Hi, hi, måtte bare fnise litt av lille babyen din som tror melka kommer av seg selv uten suging;) Min var også sutrete og grinete ved puppen en stund, jeg tror det hadde med utdrivingsrefleksen å gjøre. På natta tror jeg rett og slett han var så trøtt at det ikke spilte noen rolle om melka kom litt seinere. Det var så kjipt, syntes hele ammingen ble noe styr når han bare gråt og var lei seg. Jeg begynte å gi han mat litt før han ble sulten - han spiste vanligvis hver 3. time så da la jeg han til etter 2,5 time - og da fungerte det litt bedre. Men plutselig ga det seg bare, og etter det har det gått veldig fint.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 et lite tips til: lat det være helt rolig der du sitter og ammer, du må også slappe helt av selv.. kanskje det hjelper:) ellers har du fått mange supre tips ovenfor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå